پیام سپاهان
پرواز دوباره سیمرغ اصفهان
شنبه 21 بهمن 1396 - 3:22:01 PM
ایسنا - فرهنگی و هنری
سپاهان نیوز - تنور جشنواره فجر اصفهان به لطف مهمانان جدیدی که بر پرده سینما آورد پس از هفت روز داغ شد و صف های طولانی مردم بالاخره در مقابل سینما جلب توجه کرد و این برای سیمرغ اصفهان یک پرواز دوباره بود.
به گزارش خبرنگار ایسنا_ منطقه اصفهان، " بمب یک عاشقانه" لحظات نابی است که روی پرده اکران می شود، بمب لحظه هایی است که شاید تلخ بوده، اما شیرینی های کم نظیری نیز داشته است. روزی یک عکاس در لابه لای سخنانش می گفت "جنگ فقط در خط مقدم نبود و صحنه هایی در شهر بود که ما یادمان رفته آن ها را ثبت کنیم" و حالا پیمان معادی به ثبت که نه، به بازسازی این صحنه ها پرداخته است.
فیلم "بمب یک عاشقانه" نه تنها سالن را پر کرد، بلکه صندلی نیز به ردیف ها اضافه شد تا مردم بنشینند و این شاید به دلیل خاطره بازی هایی است که پیمان معادی در این فیلم به نمایش گذاشته است. از شیشه شیرهای دهه شصت تا گالن های نفت و نامه های عاشقانه ای که هیچ وقت به سرانجام نرسید و صدای یادش بخیرهایی که نشان می دهد فیلم بمب مانند نامش در میان مخاطبان منفجر شد.
"بمب یک عاشقانه" نگاهی جدید به فضای دهه 60 دارد. در این فیلم معادی توانسته اهمیت عشق و گفت و گو را در میان دیالوگ ها به مخاطب نشان دهد. این فیلم با ایجاد نوستالوژی های خود توانست تا لحظه های آخر مخاطب را راضی نگه دارد. لیلا حاتمی و سیامک انصاری به همراه پیمان معادی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

حضور گرم مردم در چهارباغ سرد "به وقت شام"
جمعیت جلو سینما نه به سرما توجه دارند و نه باران، فقط می خواهند فیلم ابراهیم حاتمی کیا را ببینند و این جمعیت پس از گذشتن هفت روز از جشنواره فجر در اصفهان باور کردنی نیست و بعد از هفت روز آمدن مهمان های جدید پرده سینما توانست اصفهانی ها را به سینما بیاورد.
"به وقت شام" حاتمی کیا از مرزها عبور کرد و قصه قهرمانانی را روایت کرده که در سینما حس شدند و پروازشان صدای دست تماشاچی را در سینما طنین انداخت و شاید اشک هایی که پای این فیلم ریخته شد حکایت از صداقت کلام کارگردان داشت.
البته این فیلم در جلوه های ویژه نتوانست به خوبی بدرخشد و در بسیاری از قسمت های فیلم به یک بازی کامپیوتری مبدل می شد، اما کارگردان باز هم توانست یک قهرمان را در صحنه سینما به اوج برساند.
در این فیلم هادی حجازی فر و بابک حمیدیان به همراه بازیگران ایرانی و تعدادی از بازیگران مطرح لبنانی و سوری به ایفای نقش پرداخته اند.

" اتاق تاریک" فیلمی اجتماعی- روانشناسانه
باید گفت "اتاق تاریک" یک موضوع جسورانه است که روح الله حجازی آن را برگزیده است؛ کودک آزاری موضوعی است که از ابتدای فیلم به نحوه های مختلف بیان می شود.
در این فیلم علاوه بر ساره بیات، ساعد سهیلی و یک کودک شیرین نیز به ایفای نقش می پردازد که می توان گفت یک استعداد است که در این فیلم شکوفا می شود. این کودک با بازی شیرینش فضای فیلم را گاها تغییر می دهد و لبخند را بر لب مخاطبان می نشاند.
" اتاق تاریک" فیلمی اجتماعی- روانشناسانه است که کاراکترهایش به شیوه ای جدید کنار هم چیده شده اند و حجازی نگاهی نو به این موضوع اجتماعی کرده است.
به گزارش ایسنا؛ دو روز دیگر تا پایان فیلم های جشنواره باقی مانده است و این بار با آمدن فیلم های جدید گویی مردم به سمت سینماها سوق پیدا کردند و هیجان به جشنواره اصفهان بازگشت و شاید این نشان دهنده این است که مردم این شهر اگر هنر پرور هستند به دنبال بهترین ها هم می روند.
گزارش از: رویا سادات مویدی
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20736/پرواز-دوباره-سیمرغ-اصفهان
بستن   چاپ