پیام سپاهان
ورزش دست توانایی راه رفتن بعد از سکته را افزایش می دهد
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 9:25:13 AM
ایسنا - ورزشی
سپاهان نیوز - مطالعات اخیر که در مجله نوروفیزیولوژی منتشر شده است، نشان می‌دهد که افرادی که سکته کرده‌اند می‌توانند با انجام ورزش‌های دست، توانایی راه رفتن خود را افزایش دهند.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از NEWS WISE، محققان کانادایی دانشگاه بریتیش کلمبیا به این نتیجه‌ رسیدند که انجام ورزش‌های دست بعد از سکته می‌تواند کارایی راه رفتن بیماران را افزایش دهد.
افرادی که در این مطالعات مورد بررسی قرار گرفتند، هر هفته‌ سه بار و هر بار 30 ‌دقیقه ورزش‌های دست را با شدت متوسط انجام می دادند. این افراد از دستگاه دوچرخه دستی برای ورزش کردن استفاده کردند. توانایی راه رفتن این بیماران قبل و بعد از انجام این ورزش‌ها به مدت پنج هفته‌ مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که کارایی راه رفتن این افراد افزایش یافته است.
محققان همچنین میزان فعالیت الکتریکی در عضلات را مورد بررسی قرار دادند. مطالعات نشان داد که با انجام ورزش‌های دست کارایی راه رفتن افرادی که سکته کرده‌اند 28 درصد افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد که دلیل این مساله افزایش فعالیت عصب‌ها باشد.
محققان در توضیح این مساله می‌گویند که با انجام ورزش‌های دست، اعصاب دست شروع به فعالیت می‌کند. این اعصاب به نخاع مرتبط است و بر کارایی پاها نیز تاثیر می‌گذارد. این مطالعات تاثیر زیادی بر برنامه‌های ریکاوری بعد از سکته دارد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20775/ورزش-دست-توانایی-راه-رفتن-بعد-از-سکته-را-افزایش-می-دهد
بستن   چاپ