پیام سپاهان
معاون هنری ارشاد اصفهان خبر داد:
اکران «جشن دلتنگی» و «شعله‌ور» در آخرین روز جشنواره فجر اصفهان
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 9:25:32 AM
خبرگزاری مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - معاون هنری اداره کل ارشاد اصفهان گفت: در آخرین روز از هشتمین جشنواره فجر اصفهان فیلمهای «جشن دلتنگی» و «شعله‌ور» در سینما سپاهان و فلسطین اکران می شود.

پرویز طاهری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: امروز در آخرین روز از هشتمین جشنواره فجر در اصفهان از سانس 18 و 30 دقیقه فیلم «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت الله در سینما سپاهان به روی پرده می رود.
وی افزود: همچنین در سانس‌های 20 و 30 دقیقه و 22 و 30 دقیقه نیز به ترتیب فیلم های «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و «بمب، یک عاشقانه تازه» از پیمان معادی تازه بر روی پرده این سینما می رود.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همچنین از ساعت 16 و 30 دقیقه فیلم «لاتاری» به کارگردانی محمد حسین مهدویان در سینما فلسطین اکران می شود، ابراز داشت: امروز از ساعت 18 و 30 دقیقه همچنین شاهد اکران فیلم «سرو زیرآب» به کارگردانی کاوه باشه آهنگر در سینما فلسطین هستیم و از ساعت 20 و 30 دقیقه نیز فیلم «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی در این سینما اکران می‌شود.
اکران «چهار راه استانبول» در سانس ویژه سینما فلسطین
معاون هنری اداره کل ارشاد اصفهان تاکید کرد: همچنین در سانس ویژه 22 و 30 دقیقه «چهار راه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی در سینما فلسطین اکران می‌شود.
وی در ارتباط با داستان فیلم سرو زیر آب گفت: در خلاصه داستان این فیلم آمده است که «راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهیش و بازگشت آرامش سفربلندی را آغاز می کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می دهد».
فیلم عرق سرد براساس واقعیت ساخته شده است
طاهری با اشاره به داستان فیلم عرق سرد نیز گفت: این فیلم براساس واقعیت ساخته شده و قصه زندگی افروز اردستانی، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان است که حق‌اش را تضییع می‌کنند و مانع از حضور او در فینال بازی‌های آسیایی می‌شوند.
وی با بیان اینکه باران کوثری در این فیلم نقش افروز اردستانی را بازی می کند، ابراز داشت: این داستان واقعی در فیلم «عرق سرد» بدین شکل ترتیب داده شده است که با گلزنی افروز تیم ملی برای اولین بار به فینال بازی های آسیایی راه پیدا می کند و عازم مالزی می شود اما در فرودگاه وی متوجه ممنوع الخروج بودن خود میشود و داستانهایی رقم می خورد.
چهار راه استانبول، روایتی از حادثه پلاسکو
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: شعله ور داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس او همهٔ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و فیلم چهار راه استانبول نیز روایتی از حادثه پلاسکو است.
وی با بیان اینکه فیلم » جشن دلتنگی» درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است، ابراز داشت: این فیلم در ژانر عاشقانه و درام ساخته شده است.
طاهری ابراز داشت: در فیلم «بمب، یک عاشقانه» شاهد این داستان هستیم که در سال‌های جنگ و در اوج بمباران‌های تهران، روزگار با بیم و ترس می‌گذرد اما عشق و دل‌دادگی، زندگی و امید هراس ملموس مرگ را به فراموشی می‌سپارد به نوعی که رفتگان در کلماتِ زندگان تکرار می‌شود.
اکران فیلم های برگزیده جشنواره کودک در بخش «سیمرغ و پروانه ها»
وی با اشاره به ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» در هشتمین جشنواره فجر اصفهان تاکید کرد: در این بخش که فیلم های برگزیده جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اکران می‌شود در روزهای گذشته فیلمهای قهرمانان کوچک، شکلاتی، دنیای کیف ها، دزد و پری 2 و فیلشاه از جمله فیلم های برگزیده جشنواره فیلم های کودک و نوجوان است که از ساعت 10 صبح در دو سینمای سپاهان و فلسطین اکران شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20780/اکران-«جشن-دلتنگی»-و-«شعله‌ور»-در-آخرین-روز-جشنواره-فجر-اصفهان
بستن   چاپ