پیام سپاهان
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:
منحنی عمر آمریکا و صهیونیست‌ها روبه زوال است/شکست آمریکا در برجام
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 9:25:45 AM
خبرگزاری مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با گذشت زمان منحنی عمر آمریکا و صهیونیست‌ها رو به زوال است و منحنی اقتدار جمهوری اسلامی ایران رو به صعود حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی ‌ صفوی پیش از ظهر یک شنبه در جمع مردم اصفهان که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پس از راهپیمایی 22 بهمن در میدان نقش جهان گرد هم آمده بودند، اظهار داشت: در ابتدای صحبت‌های خود سلام مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای را به شما راهپیمایان 22 بهمن استان اصفهان می‌رسانم و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به شما پیشتازان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 تبریک می‌گویم.
وی در ادامه به تحلیل شرایط فعلی انقلاب اسلامی در محیط بین‌المللی و منطقه‌ای پرداخت و اظهار داشت: جهان امروز به سرعت در حال تغییر و تحول در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی است و تکنولوژی‌ها و فناوری های جدید همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه بنیادی‌ترین اصل در نظام هستی و سرشت جهانی که بر این تحولات تاثیر گذار عامل زمان حرکت و فطرت است، ابراز داشت: سوال این است که با گذشت 39 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و یا دشمنان ما قوی تر شده‌اند.
منحنی عمر آمریکا و صهیونیست‌ها رو به زوال است
وی با بیان اینکه با نگاهی به شرایط آمریکایی ‌ ها، صهیونیست ‌ ها و برخی از دشمنان حقیر ما در جنوب خلیج فارس موضوع کاملا روشن می‌شود، تصریح کرد: با اطمینان به شما می ‌ گویم که با گذشت زمان منحنی عمر آمریکا و صهیونیست‌ها رو به زوال است و منحنی اقتدار جمهوری اسلامی ایران رو به اوج و صعود حرکت می‌کند.
رحیم صفوی با اشاره به سرنگونی هواپیمای اف.16 صهیونیست‌ها توسط دولت سوریه در روز گذشته تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در قبال این مسئله یک موضع منفعلانه اتخاذ کرد، سوال اینجاست که آیا ائتلاف آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی مانند عربستان توانست در 83 ماه گذشته با تجهیز 100 هزار ضد انقلاب تروریستی، سوریه و عراق را از پا در بیاورند.
برگزاری مانور نظامی در آمریکا دلیلی بر ضعف آنهاست
رحیم صفوی با طرح این سوال که آیا آمریکایی‌ها که خود داعش را ایجاد و به این امر اعتراف نیز کردند در سوریه و عراق شکست نخوردند، اظهار داشت: در واقع آمریکایی‌ها در تشکیل خاورمیانه جدید شکست خوردند و در تک قطب سازی قدرت جهانی ناکام شدند.
وی اضافه کرد: اگر رئیس‌جمهور آمریکا دستور رژه نظامی به وزارت دفاع آمریکا می‌دهد، این دستور و برگزاری مانور نظامی که در تاریخ قدرت نظامی آمریکا بی‌سابقه است دلیلی بر ضعف آنهاست.
آمریکا در بدعهدی درباره برجام شکست خورد
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکایی‌ها در 39 سال گذشته خواستند انقلاب ایران را شکست دهند اما خود شکست خوردند، بیان داشت: آمریکایی‌ها حتی در بدعهدی خود در ارتباط با زیرپاگذاشتن برجام نیز شکست خوردند چراکه کشورهایی مانند چین، روسیه و کشورهای اروپایی از قرارداد 1+5 حمایت می‌کنند.
وی افزود: زمان، به سمت قدرتمند شدن انقلاب اسلامی و بیداری ملت‌ها در مبارزه با ظلمِ آمریکایی و صهیونیستی و ظلم هم ‌ پیمانان برخی کشورهای عربی در حال طی شدن است.
رحیم صفوی با ابراز اینکه عامل حرکت و فطرت به نفع انقلاب اسلامی است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث حرکت مبتنی بر فطرت و بیداری ملت‌های آزادی‌خواه از آمریکای جنوبی گرفته تا شمال آفریقا و غرب آسیا شده است.
مستشاری نظامی ملت ایران تیپ‌های حشد الشعبی را به جان داعشی ها انداخت
وی با تاکید بر این نکته که تجربه دفاع مقدس فرزندان ملت ایران به عراق و سوریه رفت و ده‌ها هزار جوان سوری و عراقی را به مبارزه با داعشی‌ها برانگیخت، ابراز داشت: مستشاری نظامی فرزندان و بسیجیان شما ملت ایران 20 تیپ حشد الشعبی را در عراق ساماندهی و به جان داعشی‌ها انداخت به نوعی که نه تنها عتبات عالیات در موصل و همه سرزمین عراق را آزاد کرد.
آمریکایی‌ ‌ ‌ها در ایجاد دولت کردی در شرق فرات باز هم شکست می‌خورد
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: به یاری خداوند متعال آمریکایی‌ها در این توطئه جدید خود در راستای ایجاد یک دولت کردی در شرق فرات باز هم شکست خواهند خورد و همان‌گونه که در تشکیل دولت کردی مستقل در عراق شکست خوردند در سوریه نیز شاهد شکسته آمریکایی ‌ ها خواهیم بود.
وی محور دوم سخنان خود را به این مطلب اختصاص داد که حکومت، دولت و ملت ما برای خروج از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب چه راهکارهایی و چه مسیری را باید طی کند و اظهار داشت: به عنوان پیشنهاد از سوی یکی از فرزندان انقلابی شما چند مورد را بیان می‌کنم، نخست اینکه اصلی ‌ ترین راه در این ارتباط حفظ انسجام ملی، اقتدار ملی، حمایت و پشتیبانی ملت ایران از ارکان نظام، رهبری، دولت و قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی است چرا که اساس قدرت ما را مردم و حضور آنها تشکیل می ‌ دهد.
همه اقوام ایرانی با انسجام و اتحاد در برابر توطئه‌های دشمنان قدیمی و جدید بایستند
رحیم صفوی تاکید کرد: همه اقوام ایرانی و تمامی مذاهب و گرایش‌های سیاسی باید با انسجام و اتحاد در برابر توطئه‌های دشمنان قدیمی و جدید کشورمان بایستند.
دشمن بر اقتصاد، فرهنگ و شبکه‌های مجازی سرمایه‌گذاری کرده است
وی دومین راهبرد را شناخت درست مسئولان، مدیران و سیاست‌گذاران از روندها و رویدادهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی جهانی و منطقه‌ای که در مسائل ایران تأثیرگذار است توصیف کرد و تصریح کرد: مسئولان باید بدانند دشمن بر روی اقتصاد، فرهنگ و شبکه‌های مجازی سرمایه‌گذاری کرده است، بر این اساس باید راهبرد دشمنان را بشناسند و برای مقابله با آن راهبرد مناسب در دست داشته باشند.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب سومین راهبرد را استفاده و بهره مندی از فرصت‌های ملی و منطقه‌ای کشورمان دانست و گفت: به فضل الهی کشور ما هم اکنون یک وزنه برتر در منطقه غرب آسیا است، عمق نفوذ سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی از خلیج فارس تا دریای مدیترانه گسترش یافته است.
ضرورت توسعه روابط سیاسی اقتصادی با استفاده از قدرت منطقه‌ای ایران
وی ادامه داد: ایران یک قدرت منطقه‌ای است و از این فرصت برای پیشرفت کشور، توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، سرمایه ‌ گذاری خارجی و داخلی و جذب گردشگران خارجی باید استفاده کنیم.
رحیم صفوی با اشاره به اینکه میدان نقش جهان اصفهان همواره با حضور صدها هزار گردشگر ایرانی و خارجی روبرو بوده است، گفت: دولت‌مردان ما بایستی زیرساخت‌های لازم مانند هتل و امکانات مورد نیاز برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم کنند.
دولت‌مردان پاسخگوی ملت ایران در ارتباط با سند چشم‌انداز باشند
وی با بیان اینکه مطلب بعدی برنامه‌ریزی‌های کلان پنج ساله و 10 ساله برای کشور است، بیان داشت: مسئولان فعلی و گذشته کشور باید به مردم بگویند در ارتباط با سند چشم‌انداز بیست ساله چه اقداماتی انجام داده‌اند و دولت‌مردان پاسخگوی ملت ایران در این زمینه باشند.
مرم اصفهان در انتظار اطلاع‌رسانی دولت درباره رفع مشکل آب و هوا هستند
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه یک سال از برنامه ششم توسعه می‌گذرد، گفت: تا 4 سال دیگر یعنی سال 1400 مردم استان اصفهان انتظار دارند در برنامه ششم وضعیت آب، هوا، اشتغال و تولید در استان خود را بشناسند و مردمی که در شرق رودخانه اصفهان با مشکلات مختلفی روبه ‌ رو هستند برنامه دولت برای خروج از این وضعیت را بشناسند.
وی با اشاره به اینکه دولت نه تنها برای استان اصفهان بلکه برای سایر استان‌ها نیز برنامه خود را اعلام کند و بگوید چه می‌خواهد برای رفع مشکلات انجام دهد، اظهار داشت: به شما بشارت می دهم که به فضل الهی در برنامه ششم در بخش آب و خاک، مبارزه با مسائل محیط زیست سرمایه ‌ گذاری ‌ های خوبی انجام شده است و امیدواریم بخش از این سرمایه‌ها برای رفع مشکلات مردم اصفهان باشد که البته این امر نیازمند گذشته زمان است.
وجود گفتمان واحد در تبعیت از ولایت فقیه در سیاست خارجی، مسائل فرهنگی و اقتصادی ضروری است
رحیم صفوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه وجود گفتمان واحد در کشورمان چه در سیاست خارجی، مسائل فرهنگی و اقتصادی ضروری است، ابراز داشت: ارکان قدرت نظام طبق قانون اساسی و مطابق باورهای ما نسبت به ولایت فقیه باید پیش رود به نوعی که مسئولان سیاست‌های نظام از جمله سیاست ‌ های خارجی و داخلی را در تابعیت از ولایت فقیه پیش ببرند و این گفتمان واحد در تبعیت از ولایت و رهبری خردمند و شجاع انقلابی را در همه ارکان نظام رعایت کنند.
وی اضافه کرد: به عنوان فردی که 39 سال است در این نظام خدمت می‌کنم و به عنوان یک معلم و پاسدار انقلاب به شما می ‌ گویم که باید خدای را هر روز شکرگذار باشیم که هم امام بزرگوار و هم رهبر عزیز فعلی ما حضرت آیت الله خامنه ای رهبرانی کم نظیر، خردمند، عالم، متقی، دور اندیش و پاک و دلسوز مردم هستند.
اندیشه و اخلاق، راهبری و تفکر رهبر معظم انقلاب در دنیا بی نظیر است
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبران و رئیس‌جمهورهای 157 کشور اسلامی جهان نگاه کنید و اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار داشتن قدرت و صلابت با رهبر خود مقایسه کنید، ببینید رهبر شما نسبت به آنها هم در اندیشه و تفکر، هم در اخلاق و رفتار، رفع گرفتاری‌ از مظلومان و مستضعفان و هم در دفاع از بلاد اسلامی از سوریه و عراق و یمن بی ‌ نظیر است.
وی با تاکید بر اینکه ما هر چه داریم به برکت اسلام و اهل بیت (ع) است، اضافه کرد: ایران کشور اهل بیت، پایتخت امیرالمومنین و بزرگ‌ترین حامی حضرت بقیه الله الاعظم است، قلب های ما به عشق امیرالمومنین (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و عشق حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ایران می‌تپد.
آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آن هستند که ملت ایران را سرنگون کنند
رحیم صفوی تصریح کرد: ایران یک قدرت بزرگ الهی است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آن هستند که در برابر شما ملت با قلب‌هایی که با نور ایمان، معرفت قرآن و عشق حضرت رسول (ص) و ائمه اطهار (ع) روشن است بتوانند شما را سرنگون ساخته و به شما آسیب برساند.
وی با بیان اینکه اسلام بالاترین و برترین دین است و تا زمانی که ما به اسلام عمل کرده و شعار ندهیم پیروز هستیم، تاکید کرد: اسلام دستور رسیدگی به مستضعفان، اجرای عدالت و دوری از فساد را دارد و تا زمانی که دستگاه ‌ های مختلف و کارگزاران نظام به اسلام واقعی عمل کنند این وعده الهی است که خداوند می‌فرماید «من و رسولانم سرانجام پیروز خواهیم شد» و ملت ایران که تابع خدا قرآن و امام زمان است نیز پیروز خواهد بود.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از صحبت‌های خود در جمع مردم اصفهان ابراز داشت: سلام و درود خدا بر شما مردم انقلابی، ولایت مدار استان و شهر اصفهان که به همراه اقیانوس خروشان ملت ایران در راهپیمایی امسال پیروزی انقلاب اسلامی پشتوانه اقتدار کلی بالندگی و امنیت و پیشرفت ایران اسلامی را فراهم کردید.
راهپیمایی عظیم میلیونی ملت ایران نمادی از اقتدار ملی است
وی افزود: شما زنان و مردان خداجو و شهید پرور با این حضور تعیین کننده و توفنده خودتان قلب امام زمان (عج) و ارواح شهیدان را شاد کردید و پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های بیگانگان در این اغتشاشات اخیر دادید.
رحیم صفوی تصریح کرد: این راهپیمایی عظیم میلیونی نمادی از اقتدار ملی، انسجام سیاسی، تجلی اراده الهی و بلوغ فکری، سیاسی، اجتماعی و غیرت دینی شما مردم عزیز ایران است که با وجود مشکلات مختلفی که دارید نسبت به اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی وفاداری خودتان را نشان می‌دهید.
جنگ شبکه‌های مجازی نتوانسته است میان ملت ما و حکومت فاصله ایجاد کنند
وی افزود: پیام جهانی شما جوانان و مردان و زنان اصفهان آن است که عملیات روانی و جنگ شبکه‌های مجازی مثل تلگرام و شبکه‌های ضد انقلاب استکباری، صهیونیستی و عربی در اغتشاشات اخیر نتوانسته است میان ملت ما و حکومت، بین ملت و مسئولان و میان ملت و قوای سه ‌ گانه شکاف و فاصله ایجاد کنند و به برکت اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت مردم ما با حمایت از ارکان نظام و با حمایت از رهبری و قوای سه گانه ایرانی پیشرفته و آباد را خواهند ساخت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20788/منحنی-عمر-آمریکا-و-صهیونیست‌ها-روبه-زوال-است-شکست-آمریکا-در-برجام
بستن   چاپ