پیام سپاهان
بختیار: برای ایجاد هر شغل، 6400 فرایند باید طی شود
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 12:42:46 PM
ایسنا - سیاسی
سپاهان نیوز - نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در فراکسیون تولید و اشتغال بررسی کردیم و دیدیم که 6400 فرایند برای ایجاد یک شغل باید طی شود و دستگاه‌های اداری و اجرایی هر کدام یا 500100 پروانه برای ایجاد شغل می‌دهند که فرایند بسیار پیچیده‌ای است.
علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در خصوص حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و وظیفه مسئولان در قبال مردم انقلابی ایران، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند راهپیمایی 22 بهمن امسال یک راهپیمایی متفاوت و تماشایی خواهد بود خوشبختانه این‌چنین شد و راهپیمایی روز گذشته بسیار پرشورتر از گذشته بود.
وی افزود: در پلاکاردهایی که مردم در راهپیمایی داشتند به خوبی بسیار از خواسته‌های خود را بیان کرده بودند. روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود "تحمل رنج و مشقت آری، اما فساد و تبعیض خیر". مردم ایران در تمام ادوار با فشارها و سختی‌ها ساخته‌اند، اما تحمل فساد را ندارند. آرمان انقلاب اسلامی مبارزه با فساد بوده است، هر چند در نظام اسلامی فساد سیستماتیک نداریم و فساد در دستگاه‌ها آن‌گونه که در رسانه‌ها عنوان می‌شود کمتر است.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: فسادی که در دستگاه‌های اجرایی کشور وجود دارد بسیار کمتر از آن چیزی است که اذهان عمومی تصور می‌کنند. علت اینکه شاخص فساد ما در سازمان شفافیت جهانی وضعیت مناسبی ندارد این است که سازمان شفافیت بین‌الملل تنها بر اساس ادراک و احساس، فساد سنجی می‌کند. به همین دلایل مردم احساس می‌کنند فساد بالا است. البته در نظام اسلامی حتی یک فساد هم قابل قبول نیست.
بختیار تصریح کرد: مسئولان نظام در بخش‌های مختلف قضایی، اجرایی و تقنینی نباید آلوده به فساد شوند. خیلی از دغدغه‌های مردم در راهپیمایی 22 بهمن مشخص بود. مردم از مسئولان می‌خواهند که با فساد و تبعیض مبارزه کنند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: یکی دیگر از مشکلت مردم گرفتاری به لحاظ معیشتی و اقتصادی و البته بیکاری است. مهم‌ترین گرفتاری امروز مردم بیکاری است. فردی به دفتر بنده مراجعه کرد و مدعی شد 5 نفر از فرزندانش با وجود تحصیلات بالا بیکار هستند. گرفتاری‌های مردم از نظر بیکاری و اقتصادی به حدی است که باید برای حل آنان راهکار اندیشیده شود.
وی ادامه داد: مجلس در بودجه 1397 سعی کرده است مسیر اشتغال را طی کند. برای رفع مشکل بیکاری اتکا به سرمایه‌های داخلی کافی نیست و حتماً باید ما شرایط را به گونه‌ای کنیم که چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی امنیت سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد. در فراکسیون تولید و اشتغال بررسی کردیم و دیدیم که 6400 فرایند برای ایجاد یک شغل باید طی شود و دستگاه‌های اداری و اجرایی هر کدام یا 500100 پروانه برای ایجاد شغل می‌دهند که فرایند بسیار پیچیده‌ای است.
بختیار بابیان اینکه فرایندهای بسیار پیچیده‌ای برای ایجاد شغل وجود دارد،گفت: در فراکسیون تولید و اشتغال صرفاً موفق شده‌ایم 800 فرایند را برای ایجاد شغل کوتاه کنیم. به دانش‌آموختگان و دانشگاهیان پیشنهاد می‌کنیم به جای این‌که کارمند شوند کارآفرین شوند، اما وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که دانشگاهیان باید چه فرایند سختی را دنبال کنند تا موفق به کارآفرینی شوند.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانه‌هایی که با عشق و علاقه سرمایه‌گذاران تأسیس‌شده‌اند، امروز به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده‌اند. دستگاه‌های کشوری یا بانک‌ها برای این کارخانه‌ها مشکل ایجاد کرده‌اند و یا کارخانه‌ها بازار فروش محصولات خود را نداشته‌اند که تعطیل شده‌اند.
وی گفت: بسیاری از کارخانه‌های کشور امروز با 10 درصد ظرفیت کار می‌کنند. این گرفتاری‌ها سبب شده که امروز تولید نسبت به هر کار دیگری مقرون به صرفه نیست. امروز افرادی که در بازار سکه و ارز فعالیت می‌کنند مالیات پرداخت نمی‌کنند و هنوز سازمان مالیاتی نتوانسته از آنان مالیات دریافت کند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطرنشان کرد: در قانون بودجه 97 سعی کرده‌ایم که دولت بتواند این بودجه را اجرا کند و از آن جایی که همه مطالعات نشان می‌دهد که بودجه می‌تواند کشور را در کاهش اشتغال و رونق اقتصادی جلو ببرد امیدواریم بتوانیم این مهم را مدیریت کنیم. بنابراین امروز مهم‌ترین وظیفه مسئولان اشتغال‌زایی است.
1445953973591_telisna3.jpg
کد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20808/بختیار--برای-ایجاد-هر-شغل،-6400-فرایند-باید-طی-شود
بستن   چاپ