پیام سپاهان
به اندازه موفقیت‌های فوتسال به آن توجه نمی‌شود
کشاورز: دلم برای تیم ملی تنگ شده است/هرکاری می‌کنم تا توکلی منصرف شود
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 4:35:02 PM
ایسنا - ورزشی
سپاهان نیوز - کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال می‌گوید با دیدن بازی‌های ایران در جام‌ملت‌های آسیا، دلش برای تیم ملی تنگ شده است.
محمد کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در پانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا گفت: قبل از هر چیز این موفقیت را به مردم ایران و کادرفنی و بازیکنان تیم ملی تبریک می‌گویم. در این دوره از مسابقات مقتدرانه قهرمان شدیم و تمام مدعیان را شکست دادیم. گروه‌بندی‌ها طوری انجام شده بود که ایران با همه تیم‌های قوی بازی کرد و همه آن‌ها را هم مقتدرانه شکست داد. هم‌چنین شروع خوبی در این رقابت‌ها داشتیم و حتی در بازی‌ با تیم‌های ضعیف هم محکم بازی کردیم.
او افزود: گل سرسبد بازی‌های ایران در فینال با ژاپن بود که با نتیجه قاطعانه چهار بر صفر به برتری رسیدیم. ژاپن از بازیکنان جوان بهره می‌برد اما بازیکنان باتجربه‌ای مثل موریوکا 36 ساله و دروازه‌بان اسپانیایی‌الاصل‌شان هم حضور داشتند. در مجموع ژاپن تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها بود. اوایل نیمه اول شاهد بازی پایاپایی بودیم اما قدرت فوتسال ایران چربید و کاملا بازی را در اختیار گرفتیم. در نیمه دوم کاملا سرتر از ژاپن بودیم و با قدرت به پیروزی رسیدیم.
کاپیتانتیم فوتسال گیتی پسند در پاسخ به این پرسش که آیا دلش می‌خواست در این دوره هم در کنار تیم ملی بود، گفت: واقعا دلم برای تیم ملی تنگ شده است. بعد از پانزده سال که با افتخار برای تیم ملی بازی کرده بودم، بعد از جام‌جهانی 2016 از تیم ملی خداحافظی کردم اما دلم برای هم‌تیمی‌های سابقم در تیم ملی تنگ شده است. با این حال بازی‌ها را از قاب تلویزیون می‌دیدم و افتخار می‌کردم که با چنین کسانی دوست هستم.
کشاورز هم‌چنین با بیان این که ارتباط نزدیکی با بازیکنان تیم ملی در جریان مسابقات داشت، عنوان کرد: در طول مسابقات با بازیکنان صحبت می‌کردم و بعد از فینال هم قهرمانی را به آن‌ها تبریک گفتم.
او درباره خداحافظی فرهاد توکلی از تیم ملی گفت: من هم از رسانه‌ها خبر خداحافظی‌اش را شنیده‌ام اما دلیلش را نمی‌دانم. او از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی است و نمی‌توانم باور کنم می‌خواهد خداحافظی کند. این خبر بسیار ناراحت کننده بود اما به محض این که به ایران برسد، با او تماس گرفته و هر کاری که لازم باشد می‌کنم تا منصرفش کنم.
بازیکن بااخلاق تیم فوتسال گیتی پسند هم‌چنین درباره وضعیت نامناسب تغذیه ملی‌پوشان در چین تایپه اظهار کرد: همیشه در سفرها به جنوب شرق آسیا این مشکل را داشته‌ایم و همیشه هم با بردن کنسرو، آن را مدیریت کرده‌ایم اما واقعا نمی‌توان تیمی که پانزده روز تحت فشار است را با کنسرو نگه داشت.
او در ادامه نسبت به رها شدن تیم ملی فوتسال هشدار داد و گفت: تیم ملی در سایه برنامه‌ریزی‌ها موفق خواهد شد. مسوولان به سرعت باید به فکر برنامه جدیدی باشند چون بیش‌تر مشکلات به دلیل ناهماهنگی برنامه‌های تیم ملی و باشگاهی است. باشگاهی و ملی هر دو مهم هستند و باید برنامه‌ریزی خوبی برای آن‌ها شود. ما در سال 2016 سکوی جهانی را لمس کردیم که واقعا لذت بخش بود. باید این موفقیت را در سال 2020 نیز ارتقا دهیم.
کشاورز در پایان اذعان کرد: زمانی که در تیم ملی بازی می‌کردم، از وضعیت امکانات تیم ملی انتقاد می‌کردم و الآن هم می‌گویم به اندازه موفقیت‌های فوتسال به آن توجه نمی‌شود؛ هم به لحاظ رسانه‌یی و هم از سوی مسوولان. البته بعد از جام جهانی کمی نگاه‌ها بهتر شد اما به نظرم هنوز کم است. به اعتقادم فدراسیون فوتبال باید تلاش کند تا حداقل 80 درصد از توقعات کاردفنی تیم ملی برای جام جهانی 2020 را برآورده سازد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20858/کشاورز--دلم-برای-تیم-ملی-تنگ-شده-است-هرکاری-می‌کنم-تا-توکلی-منصرف-شود
بستن   چاپ