پیام سپاهان
نصر اعلام کرد
اختصاص 1270 میلیارد تومان اعتبار به بخش حمل و نقل عمومی
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 9:39:23 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - نایب رییس شورای شهر اصفهان گفت: یک و هزار 270 میلیارد تومان از بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال 1397 به حمل و نقل اختصاص داده شده است.
علیرضا نصراصفهانی   اظهار کرد: 50اولیویت در بودجه سال 97 مد نظر قرار داده شد و بر اساس اولویت ها بودجه ریزی صورت گرفته است.
وی افزود: کاهش آلاینده های زیست محیطی، افزایش کیفیت زیست محیطی، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز، گسترش مکان های تفرجگاهی در شهر، توسعه زیرساخت های گردشگری که امروز به عنوان یک صنعت پاک در دنیا مطرح است و در نهایت افزایش برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی جزو موارد دارای اولویت هستند و تلاش شده است تا بودجه را به سمت این اولویت ها ببریم.
نایب رییس شورای اصفهان تصریح کرد: حدود هزار و 270 میلیارد تومان از بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال 1397 به بخش حمل و نقل اختصاص پیدا کرده است که شامل 730 میلیارد تومان آن برای قطار شهری و حدود 100 میلیارد تومان آن به خرید اتوبوس برقی و غیر برقی اختصاص داده شده است.
نصراصفهانی ادامه داد: امسال برای نخستین بار تخصیص بودجه برای خرید اتوبوس برقی و اعتبار برای گردشگری در شورای شهر مطرح شد و در ردیف بودجه قرار گرفت. 
وی اظهار کرد: امسال در خصوص بحث انرژی خورشیدی اتفاقاتی افتاد تا تامین برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی خورشیدی دنبال کنیم. در ابتدا باید از انرژی خورشیدی در مراکزی که متعلق به شهرداری است، بهره ببریم و متعاقب آن مردم را برای استفاده از این انرژی تشویق کنیم. به خصوص کسانی که بلند مرتبه سازی می کنند باید به سمت استفاده از انرژی خورشیدی و نصب پنل های خورشیدی بروند.
نایب رییس شورای شهر اصفهان گفت: با توجه به آتش سوزی ساختمان پلاسکو در سال گذشته و هم چنین زلزله رخ داده در سال جاری، توجه بیش تر به مسائل ایمنی در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا رشد حدود 60 الی 70 درصدی تجهیزات آتش نشانی انجام شده است و این اتفاق خوبی بود که در بودجه رخ داد.
نصراصفهانی با بیان اینکه احداث مرکز آموزش و توانمندسازی شهروندان آسیب دیده در ردیف بودجه قرار گرفته است، افزود: امیدواریم با اعتبار پنج میلیارد تومانی که در سال 97 برای این مرکز در نظر گرفته شده است، هرچه زودتر احداث شده و در اختیار قرار گیرد. زیرا بر این باوریم که اگرچه نیروی انتظامی به مشکلات خانواده های آسیب دیده هم چون اعتیاد، تکدی‌گری، کارتن‌خوابی و ... رسیدگی می کند، اما آنها دوباره به جامعه بازگشته و مشکلات خود را دارند.
وی افزود: در راستای بهبود وضعیت این شهروندان به دنبال ایجاد مرکز توانمندسازی هستیم تا آنها زیر نظر اساتید مجرب و در فرایندی مشخص توانمند شده و زمینه ای برای اشتغال و مسائل مختلف آن ها ایجاد شود. در این صورت می توانیم کمی از فراوانی آسیب های اجتماعی آن ها که روز به روز خود را بیش تر در شهر نمایان می کند، کاری کنیم.
 



http://www.sepahannews.ir/fa/News/20860/اختصاص-1270-میلیارد-تومان-اعتبار-به-بخش-حمل-و-نقل-عمومی
بستن   چاپ