پیام سپاهان
/روزنمای فرهنگ و هنر نصف جهان/
دنیا فرهنگ و هنر چهارشنبه نصف جهان
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 10:04:42 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - هر چند نگاره های هنر از دیرباز تاکنون در تلاطم مسیر خروشان خود پستی و بلندی های فراوان داشته است، اما هنوز در رودخانه خروشان روزگار جریان دارد. آسمان هنر گاهی سوزان است و گاهی بارانی، گاهی هم نسیم بر آن می وزد و گرد و غبارش را پاک می کند. اما همیشه در هر زمان آوازی بلند در سر دارد که آن را زنده و پابرجا نگه می دارد.
  چهارشنبه این هفته نیز شاهد رخ داده های فرهنگی و هنری که دنیا را برای علاقه مندان رنگی ساخته است، هستیم. هنوز می توان نوای خوش و دلنشین موسیقی را از سازهای ظریف و دستان هنرمند شنید و در غوغای ستارگانش آرامش یافت.
صدای عود و تنبور، نی و سنتور و صدای شیدایی مردان و زنان این سرزمین در کوچه باغ خاطره ها جا خوش کرده است و از دل مردمش می جوشد. اگرچه گاهی کم رنگ می شود، اما هنوز هم شنیدنی و پر آوازه است.
امروز حوزه هنری اصفهان برای علاقه مندان به هنر نقاشی و تذهیب نشستی با عنوان "فضاسازی نامتقارن در تذهیب" برپا کرده است. این نشست امروز ساعت 17 در خانه هنرمندان برگزار می شود که مجید صادق زاده استاد این برنامه خواهد بود.
بیست و سومین نشست "باهم می خوانیم" برای بررسی کتاب "ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد" امروز ساعت 17 در موسسه نقش قلم برگزار می شود و علاقه مندان به کتاب را به سوی خود فرا می خواند.
گروه موسیقی پرنیا به سرپرستی مجید آتش طینت و با خوانندگی رسا هارونی امروز ساعت 18 و 20:30 در آمفی تئاتر هنرستان هنرهای زیبا اصفهان خواهند درخشید و ضرب و آهنگ را یک صدا می نوازند.
امروز کارگاه تخصصی "نور در عکاسی" با حضور احمد ریحان ساعت 15 در نگارستان امام خمینی واقع در میدان فیض برگزار می شود.
نمایشگاه "ریشه ها و سنگ ها" آثار تونی کرگ (ساعت 9 تا 13:30 و 15 تا 18، موزه هنرهای معاصر)، نمایشگاه گروهی خوشنویسی (ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20، گالری نقش خانه)، نمایشگاه گنجینه خانه صفوی و نمایشگاه "سیاه سرخ سبز" هنرمندان معاصر افغان (ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23، مجموعه خانه صفوی)، نمایشگاه "فراموش خانه" مروری بر آثار کاوه کاووسی (ساعت 10 تا 22، گالری بیان)، نمایشگاه نخستین فراخوان نقاشی (ساعت 16 تا 20، گالری نقش قلم) و نمایشگاه نقاشی "لوکیشن 3" آثار ریحانه و المیرا امین الساداتی (ساعت 16 تا 20، گالری سایان) به روی علاقه مندان باز است.
علاقه مندان به تئاتر می توانند امروز برای تماشای تئاترهای "تئوری میس‌کال" (ساعت 17، تماشاخانه اصفهان)، تئاتر "ایلیا و اتاق سحرآمیز" ( ساعت 18، فرهنگسرای کوثر)، تئاتر "مثل سوسوی فانوس آویخته" (ساعت 18، آموزشگاه آدمک)، تئاتر شاد و موزیکال "کدو قلقله‌زن" ( ساعت 18، هنرسرای مهتاب)، تئاتر "حر دیگر" ( ساعت 18.30، نگارستان امام‌خمینی)، تئاتر "دام" ( ساعت 18.45، تالار هنر) و تئاتر "سیندرلا و منیژه " (ساعت 19، هنرسرای خورشید) مراجعه کنند و هنر تئاتر دوستان را نظاره کنند.
امروز فیلم های "دخترعمو و پسرعمو" و "آینه بغل" در سینما سپاهان اکران می شوند. هم چنین فیلم های "خالتور"، "آینه بغل" و "عشقولانس" در سینما قدس و فیلم های "ما خیلی باحالیم"، "کمدی انسانی"، "پل خواب"، "آینه بغل" و "عشقولانس" در پردیس چهارباغ اکران می شوند. فیلم "بدون تاریخ بدون امضا" نیز در سینما فلسطین و فیلم "آینه بغل" در سینما فرهنگیان بر روی پرده خواهد رفت.
 



http://www.sepahannews.ir/fa/News/20863/دنیا-فرهنگ-و-هنر-چهارشنبه-نصف-جهان
بستن   چاپ