پیام سپاهان
سرقت سایت همسریابی از کاربران
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 4:40:38 PM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - پلیس فتای استان اصفهان از کشف سرقت 3 میلیاردی سایت همسریابی از حساب کاربران 12 استان کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان، مصطفی مرتضوی با بیان این که یکی از روش‌های مجرمان برای برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی کاربران راه اندازی سایت‌ها و درگاه های جعلی بانک ها است، اظهار کرد: طی هفته گذشته براساس شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت اینترنتی مبالغی از حساب آنها کارشناسان این پلیس موفق شدند دو سایت فیشینگ را در دو استان شمالی کشور شناسایی و با دائر کنندگان آنها برخوردهای لازم را به عمل آورند.
وی ادامه داد: یکی از این مجرمان که مردی 29 ساله بود با راه اندازی سایت همسریابی، کاربران را فریب داده و از آنان درخواست می‌کرد اطلاعات حساب بانکی خود را در درگاه جعلی که ساخته بود وارد کنند و به محض اینکه کاربران اقدام به این کار می کردند متهم اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت می‌کرد .
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این که تا کنون در این پرونده سرقت اطلاعات حساب بانکی 150 نفر از 12 استان شناسایی شده است، ادامه داد: 15 شاکی این پرونده از اصفهان هستند و متهم توانسته بود در مدت کمی مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال از حساب کاربران سرقت کند.
مرتضوی با تاکید بر اینکه فعالیت سایت همسریابی در فضای مجازی غیر قانونی است، اظهار کرد: از آنجا که چنین فعالیتی وجه قانونی ندارد در واقع موضوع همسریابی هم در کار نبوده و متهم از راه اندازی این سایت هدفی جز کلاهبرداری، سرقت اطلاعات بانکی و سرقت اطلاعات هویتی و شخصی کاربران برای سوء استفاده های بعدی را نداشته است.
وی افزود: به كاربران توصیه می كنیم، به این گونه سایت ها اعتماد نکنند چرا که فعالیت آن‌ها به طور کامل غیر قانونی است و هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی و هویتی کاربران را دنبال نمی کنند. برای این افراد اتهام سرقت اطلاعات، کلاهبرداری، برداشت غیر مجاز و علاوه بر این فعالیت نامشروع در فضای مجازی در نظر گرفته شده و برابر قانون مجازات خواهد شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20882/سرقت-سایت-همسریابی-از-کاربران
بستن   چاپ