پیام سپاهان
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان:
ساخت کامپیوترهای مبتنی بر منطق کوانتومی طرح اندیشمندان آینده است
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 4:40:44 PM
خبرگزاری مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: انسان به دنبال این است که کامپیوترهای مبتنی بر منطق کوانتومی بسازد و این رویکرد بزرگ‌ترین پروژه اندیشمندان در حوزه‌های مختلف علمی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر ، رسول رکنی‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در همایش بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: استفاده از بازی‌های رایانه‌ای روش جدیدی در راستای اطلاع‌رسانی و آموزش از سنین کودکی را پیش روی ما قرار می‌دهد.
وی افزود: از این رو که یادگیری هر نوع مهارت و یا علم و ترویج فرهنگ در سنین کودکی و نوجوانی آسان‌تر است بازی‌های رایانه‌ای با ارائه شیوه‌های نوین و مطابق با عصر جدید می‌تواند نقش کمکی و ابزاری در راستای دستیابی به آم,زش صحیح تفکری خلاق داشته باشد.
منطق پایه همه استدلال‌های علمی و رایانه تجلی از این منطق است
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه منطق پایه همه استدلال‌های علمی و رایانه تجلی از این منطق است، تاکید کرد: انسان به دنبال این است که کامپیوترهای مبتنی بر منطق کوانتومی بسازد و این رویکرد بزرگ‌ترین پروژه اندیشمندان در حوزه‌های مختلف علمی خواهد بود.
گفتنی است سومین کنفرانس بین المللی «بازی های رایانه‌ای، فرصت ها و چالش ها» تا 27 بهمن ماه در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است.
برگزاری کارگاه نسل جدید بازی های رایانه ای با رویکرد بهبود مهارتهای ذهنی کودکان به وسیله امواج مغزی با همکاری آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، برگزاری پنل بازی های رایانه ای و ویژگی های تحولی کودکان پیش دبستانی توسط موسسه پژوهشی هم نوا و پنل NeuroVR توسط دکتر حامد آذرنوش استادیار مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر، برگزاری کارگاه‌ های ترفندهای ساخت یک بازی موفق با تدریس شروین رحیمی راد، مدیر دسته بازی‌ها در کافه‌بازار و کارگاه اصول طراحی هنری بازی‌های رایانه‌ای با تدریس حمید راست قلم و نیلوفر نادری از ویژه برنامه‌های این همایش در طول سه روز برگزاری است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20884/ساخت-کامپیوترهای-مبتنی-بر-منطق-کوانتومی-طرح-اندیشمندان-آینده-است
بستن   چاپ