پیام سپاهان
هاشمی رفسنجانی:
باتوجه به بودجه‌ فعالیت خوبی داشتیم/ وظیفه ما تلاش برای توسعه ورزش در بین بیماران است
شنبه 28 بهمن 1396 - 9:50:13 AM
ایسنا - ورزشی
سپاهان نیوز - رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: با توجه به شرایطی که در جامعه به وجود آمد از طریق تربیون نماز جمعه موضوع پیوند عضو و پیشگیری از بیماری تالاسمی در بین مردم نهادینه شد و اگر احساس می‌کنیم که این تریبون‌ها کم است و اثرگذاری گذشته لازم را ندارد، باید از ظرفیت سایر بخش‌ها همانند دانشگاه‌ها استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، فاطمه هاشمی رفسنجانی در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در هتل خواجو اصفهان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عباس یزدان پناه، رییس فقید هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان اصفهان اظهار کرد: فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا فعالیت خود را از سال 84 آغاز کرد. برنامه‌های بسیار خوبی نیز در مدت کوتاهی انجام داده شد و بعد ازآن با کمی رکود مواجه شدیم، از سال 93 و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دوباره فعالیت خوبی داشتیم و امیدوارم این روند به همین روال ادامه یابد.
وی افزود: طی سه سال گذشته فدراسیون نسبت به بودجه و امکاناتی که در اختیار داشته فعالیت‌های چشمگیری انجام داده است. پیش از تشکیل فدراسیون، آمار بیمارانی که به ورزش می‌پرداختند کم بود اما هم اکنون حدود هشت هزار بیمار خاص و پیوند اعضا در ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: البته ابتدای شروع کار فدراسیون با ورزش پیوند اعضا بود، چرا که در گذشته پزشکان با پرداختن بیماران خاص به ورزش موافقت نمی‌کردند، اما در حال حاضر 30 رشته فعال داریم و ورزش بیماران دیالیزی، پیوند اعضا، ام اس نیز اضافه شده است و با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته در سال 97 نیز رشته‌های دیگری اضافه خواهیم کرد.
رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا ادامه داد: تا کنون بیش از 12 دوره مسابقات داخلی قهرمانی زنان و مردان را برگزارکردیم و در مسابقات جهانی شرکت کردیم، اما هدف اصلی فدراسیون ورزش همگانی است.
وی تاکید کرد: با بیشتر فدراسیون‌ها تفاهم نامه داریم و می‌توانیم از ظرفیت و امکانات آن‌ها استفاده کنیم.
هاشمی با اشاره به برخی آمار گفت: براساس آمار حدود 25 هزار بیمار پیوند اعضا و دیالیزی، 20 هزار بیمار تالاسمی، بین 60 تا 70 هزار بیمار ام اس و بیش از پنج میلیون بیمار دیابتی داریم و وظیفه ما است که برای توسعه ورزش در بین بیماران تلاش کنیم.
وی در خصوص میزبانی مسابقات بین المللی نیز تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط خوبی فدراسیون جهانی داریم و پیشنهاد میزبانی از مسابقات آسیایی را به فدراسیون جهانی ارائه داده‌ایم و برنامه آن نیز تدوین شده که پس از انجام اصلاحات مورد نیاز به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود.
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/21878/باتوجه-به-بودجه‌-فعالیت-خوبی-داشتیم--وظیفه-ما-تلاش-برای-توسعه-ورزش-در-بین-بیماران-است
بستن   چاپ