پیام سپاهان
الهیاری: آمار گردشگری اصفهان قابل عرضه در جهان نیست
شنبه 28 بهمن 1396 - 11:06:10 AM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گرچه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری اصفهان‌ وجود دارد و رشد قابل ملاحظه‌ای را در سال‌های گذشته تجربه کرده است، اما هنوز آمار گردشگری اصفهان قابل عرضه در جهان نیست.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، فریدون الهیاری عصر امروز(پنجشنبه) در نشست تخصصی معماری هتل‌ها در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: ظرفیت اقامتی اصفهان باید 80 هزار نفر افزایش پیدا کرده و رشدی 4 برابری داشته باشد تا نیاز چشم‌ انداز گردشگری اصفهان را تامین کند. گرچه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری اصفهان‌ وجود دارد و رشد قابل ملاحظه‌ای را در سال‌های گذشته تجربه کرده است، اما هنوز آمار گردشگری اصفهان قابل عرضه در جهان نیست.
وی ادامه داد: به همین دلیل باید به احداث‌ هتل‌های جدید سرعت ببخشیم و در این شتاب نباید معماری این هتل‌ها و هویت معماری ایرانی در هتل را از یاد ببریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود استفاده از سازه‌ها و خانه‌های تاریخی است. اما نمی‌توان همه عمارت‌های تاریخی را به اقامتگاه تبدیل کرد و‌ باید به شان آن عمارت نیز توجه شود.
الهیاری گفت: متاسفانه صاحبان خانه‌های تاریخی در اصفهان فکر‌ می‌کردند خانه‌های تاریخی سازه‌های سرباری هستند که با وجود آن ها نمی‌توان به رشد و‌ توسعه رسید، اما‌ امروز دانسته‌اند که خانه های تاریخی می‌تواند موتور توسعه باشد.
وی ادامه داد: در هتل‌هایی که می‌سازیم باید به معماری ایرانی و اسلامی بپرداریم. هتل‌ها باید هویت ایرانی و هویت اصفهان را با خود داشته باشند. باید مکتب هتل سازی اصفهان را نشان بدهیم و‌ استانداردهای خود را در هتل سازی نمودار کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: هتل سازی همچنین ظرفیتی برای احیای دیگر‌ هنرهای اصفهان است. به خصوص تزیینات مربوط به بناها می‌تواند در سایه توسعه هتل سازی احیا شود و در ادامه صنعت گردشگری را به عنوان راهکار توسعه اصفهان تقویت کند.
به گزارش ایسنا؛ نشست تخصصی معماری هتل ها به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با همکاری چند نهاد دیگر امروز در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
1445953973591_telisna3.jpg
کد خبرنگار:13051
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/21898/الهیاری---آمار-گردشگری-اصفهان-قابل-عرضه-در-جهان-نیست
بستن   چاپ