پیام سپاهان
دبیر مجمع اصولگرایان استان اصفهان:
کلید دستیابی به وحدت ملی عبور از منافع جناحی است
شنبه 28 بهمن 1396 - 11:34:12 AM
ایسنا - سیاسی
سپاهان نیوز - دبیر مجمع اصولگرایان استان اصفهان گفت: مهم‌ترین راهکار برای دستیابی به وحدت ملی و حل مشکلات کشور عبور از مرزهای جناح بندی و جناح‌های سیاسی است. به جای اینکه به منافع جناحی افراد فکر شود باید گروه‌های سیاسی به منافع ملی کشور بیندیشند.
حجت‌الاسلام علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، در خصوص لزوم وحدت ملی در کشور و راهکارهای حل مشکلات مردم، اظهار کرد: ابتدا باید از حضور پرشور مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کرد. این حضور نشان از بصیرت عمیق مردم ایران دارد که با وجود مشکلات زیادی که دارند، اما حساب این مشکلات را از اصل نظام اسلامی جدا می‌دانند و به خوبی درک می‌کنند که مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد و مشکلات فرهنگی ربطی به اساس و بنیان نظام اسلامی ندارد. جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفاه کافی و لازم برای مردم است و همان‌طور که معنویت مردم را بالا می‌برد و تربیت دینی را اصل قرار می‌دهد به دنبال رفاه دنیوی مردم نیز است.
وی افزود: اما متأسفانه گاهی برخی عوامل وضع را به گونه‌ای دیگر رقم می‌زند. بخشی از این عوامل به دشمنی‌ها تحریم‌ها و دسیسه‌های نظام سلطه بر می‌گردد، اما همه این مشکلات ریشه در بیرون کشور ندارد. متاسفانه چندسال است که تیم اقتصادی هوشمند، توانمند و با انگیزه که بتوانند هماهنگ با یکدیگر گره‌گشایی کنند نداریم. تیم اقتصادی دولت نباید ساز نا هماهنگ با یگدیگر را کوک کنند.
دبیر مجمع اصولگرایان استان اصفهان، با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم باید همت بالا وجود داشته باشد گفت: سوء مدیریت و بی انگیزگی نسبت به کار و برنامه‌ریزی درست برای اجرای صحیح و نظارت ناکافی در برخی امور کشور مشکلاتی را به مردم تحمیل کرده است. علی‌رغم تمام این مشکلات مردم نظام اسلامی را قبول دارند و به عشق مقام معظم رهبری، خون شهدا و انقلاب در هر عرصه‌ای که لازم باشد حضور پیدا می‌کنند. پس باید قدر این مردم وفادار به نظام را بدانیم و زمانی می‌توانیم این قدرشناسی را به‌جا بیاوریم که برای آنان کار بی‌منت انجام دهیم.
جناح ها با خط کشی سیاسی جامعه را چند پارچه نکنند
باطنی تصریح کرد: انتظار داریم وحدت ملی را مسئولان و جریان‌های سیاسی و جناح‌های مختلف کشور به دیده یک موضوع فراجناحی به آن نگاه کنند. این‌گونه نباشد که هر جناحی با تفسیری که خودش از وحدت ملی و یکپارچگی جامعه دارد عملاً جامعه را با خط‌کشی چند پارچه کند. امروز همه باید دست به دست هم دهند و برای مردم کار جهادی کنند.
وی بابیان اینکه هیچ سرمایه‌ای بالاتر از نیروی انسانی در یک کشور وجود ندارد، گفت: آن چیزی که در کشور ما اجازه نمی‌دهد خروجی کار قابل دفاع باشد، نبود شایسته‌سالاری است که با وجود شعار دادن این موضوع به این اصل مهم توجه نمی‌شود. نیروهای خلاق، توانمند و شایسته کم نداریم منتها به دلیل اینکه متعلق به جناح دیگر هستند و خط‌ مشی دیگری دارند به راحتی از آنان عبور می‌کنیم که این امر مصداق کفران نعمت است.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اگر دولتی در بخش‌های مختلف خودش را محروم از چنین ظرفیت عظیمی کند بدون شکل معدل عملکردش پایین خواهد آمد و رضایت‌مندی مردم از آن عملکرد قابل قبول نخواهد بود. بنابراین باید در شرایط کنونی که جامعه بیش از هر زمانی نیاز به وحدت و یکپارچگی دارد همه باید دست به دست هم دهند تا از ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی خلاق در درون جامعه استفاده کنند تا گره‌های موجود کشور باز شود.
باطنی با بیان اینکه مشکل حل شدنی نداریم، گفت: همه مشکلات کشور در اندازه‌ای است که قابل حل است و راهکار برای رفع این مشکلات وجود دارد، منتها باید در سلسله مراتب دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه اراده لازم وجود داشته باشد تا مشکلات حل شود.
دبیر مجمع اصولگرایان استان اصفهان، خاطرنشان کرد: پس مهم‌ترین راهکار برای دستیابی به وحدت ملی و حل مشکلات کشور عبور از مرزهای جناح بندی و جناح‌های سیاسی است. به‌جای اینکه به منافع جناحی افراد فکر شود باید گروه‌های سیاسی به منافع ملی کشور بیندیشند. اگر مسئولان از حصار منافع گروهی خود خارج شوند می توانند به وحدت ملی دست پیدا کنند و در کنار هم و همراه با مردم تحت رهبری‌های مقام معظم رهبری یک جامعه رو به رشدی را رقم بزنند.
1445953973591_telisna3.jpgکد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/21905/کلید-دستیابی-به-وحدت-ملی-عبور-از-منافع-جناحی-است
بستن   چاپ