پیام سپاهان
استاندار اصفهان در گفتگو با ایرنا:
مشکلات کارگران استان را حل می کنم
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 10:37:00 AM
ایرنا - سیاسی
سپاهان نیوز - اصفهان- استاندار اصفهان با تاکید بر ورود مجدانه خود برای حل مسائل حوزه کارگری اعلام کرد: به کارگران استان بویژه گارگران کارخانه های بزرگ، قول می دهم که مشکلات آنها را حل کنم.
محسن مهر علیزاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگران استان بویژه واحدهای صنعتی بزرگی از جمله پلی اکریل، کاشی اصفهان و کاشی نیلو مطمئن باشند که مشکلات آنها پیگیری و حل می شود و تیم مخصوصی نیز برای این کار مشخص شده است .
وی با بیان اینکه کارگران کارخانه پلی اکریل نباید نگران مسائلی مانند تامین مواد اولیه باشند، افزود: ما این کارخانه را مانند تعداد دیگری از واحدهای صنعتی در "آی سی یو" (مراقبت های ویژه) قرار داده ایم و پیگیری های لازم برای تداوم تولید در آن انجام می شود.
وی با اشاره به تخصیص 20 میلیارد تومان به پلی اکریل در سالجاری گفت: با این اعتبار، بخشی از مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه خریداری شده است.
استاندار اصفهان در باره تامین ماده اولیه پارازایلن کارخانه پلی اکریل نیز توضیح داد: پالایشگاه اصفهان را مکلف کرده ایم که حداقل مواد مورد نیاز این کارخانه را بمنظور تداوم تولید آن در هر شرایطی تحویل دهد و مشکل مالی بین کمک کننده مالی پلی اکریل با پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان بر اساس تعهدات موجود، حل شده است.
پارازایلن، مواد اولیه برای تولید الیاف مصنوعی از جمله پلی استر است.
وی با بیان اینکه این به معنای این نیست که هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: پلی اکریل جزو شرکت های واگذار شده بوده و در زمان واگذاریش در تشخیص هویت، قابلیت و ظرفیتِ خریداران آن، دقت نشده و اکنون به مشکل برخورده کرده است.
شرکت پلی اکریل با حدود 40 سال سابقه و حدود 2 هزار کارگر و کارمند در سال های گذشته دچار مشکل مالی شد و سال گذشته از فعالیت و تولید بازماند و کارگرانش در 6 ماه نخست امسال زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.
سال گذشته با پیگیری وزارتخانه های 'صنعت، معدن و تجارت' و 'تعاون، کار و رفاه اجتماعی'، مدیریت استان، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و مدیران پلی اکریل 200 میلیارد ریال از سوی دولت برای کمک به پلی اکریل و آبان امسال نیز 200 میلیارد ریال دیگر از سوی دولت به شکل تنخواه به این کارخانه پرداخت شد.
مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک و نخ و الیاف پُلی اِستر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
استاندار اصفهان همچنین در باره کارخانه های کاشی نیلو و کاشی اصفهان گفت: این کارخانه ها نیز واگذار شده و مشکلات آن در کوتاه مدت قابل حل نیست.
مهرعلیزاده با بیان اینکه مدیریت این کارخانه ها در هشت سال گذشته، وام بسیاری از بانک ها گرفته و اکنون بدهکار است، افزود: مسائل این کارخانه ها و کارگران آنها نیز در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه کمیته حمایت از صنایع مانند پلی اکریل برای این واحدهای صنعتی نیز تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: احتمال می رود این کارخانه ها فروخته یا اجاره داده شود.
کارخانه های کاشی نیلو و کاشی اصفهان با حدود 40 سال سابقه تولید، در سال های گذشته دچار مشکلات مالی شده و کارگران آنها خواهان دریافت حقوق معوقه خود هستند.
ت/3011 /6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/21933/مشکلات-کارگران-استان-را-حل-می-کنم
بستن   چاپ