پیام سپاهان
16 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان بهزیستی اردستان پرداخت شد
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 10:37:21 AM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان از پرداخت 16 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش در این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمدعلی مطلب زاده روز شنبه به خبرنگاران اردستان گفت: این تسهیلات قرض الحسنه با دوره بازپرداخت پنج ساله در قالب اشتغال خانگی و کسب و کار خرد به 98 خانواده تحت پوشش بهزیستی شهرستان پرداخت شده است.
وی با اشاره به فعالیت سه مرکز نگهداری معلولان در اردستان افزود: یک هزار و 100 نفر معلول در حوزه توانبخشی و 310 خانوار در حوزه اجتماعی تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.
رئیس اداره بهزیستی اردستان با اشاره به فعالیت مرکزهای ترک اعتیاد، همچنین از وجود یک هزار و 100 نفر معتاد در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: نزدیک به 9 میلیارد ریال از تسهیلات اشتغالزا نیز به 53 نفر معتاد بهبود یافته پرداخت شد که مبلغ آن بین 150 تا 200 میلیون ریال به ازای هر نفر بود.
او در ادامه به پرداخت حق بیمه خویش فرما برای 11 نفر و سهم کارفرما 6 نفر اشاره کرد و گفت: پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی برای ایجاد اشتغال پایدار تعریف شده که در قالب آن بهزیستی در صورت به کارگیری افراد معلول از سوی کارفرما، حق بیمه را پرداخت می کند.
مطلب زاده اجرای این طرح را به منظور فراهم کردن زمینه های اشتغال، فعالیت مولد و پایدار جهت خدمت گیرندگان و توان خواهان تحت پوشش بهزیستی و در جهت حفظ کرامت انسانی، ایجاد امنیت اجتماعی، روانی، اقتصادی و تامین شرایط اشتغال پایدار برای خودکفایی نسبی جامعه هدف این سازمان عنوان کرد.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/21958/16-میلیارد-ریال-تسهیلات-به-مددجویان-بهزیستی-اردستان-پرداخت-شد
بستن   چاپ