پیام سپاهان
رقابت های اسپوکس قهرمانی استان اصفهان پایان یافت
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 10:38:43 AM
ایرنا - ورزشی
سپاهان نیوز - اصفهان - رقابت های اسپوکس استان اصفهان، "جام فجر" با قهرمانی تیم شهدای "بجگرد" به نمایندگی از هیات انجمن های ورزشی شهرستان اصفهان به کار خود پایان داد.
دبیر کمیته اسپوکس هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارکرد: پس از نماینده اصفهان تیم فرهنگسرای غدیر به نمایندگی از هیات شهرستان فلاورجان دوم شد و هیات انجمن های ورزشی شاهین شهر و میمه نیز مقام سوم را به خود اختصاص داد.
" سیدرضا هاشمی " ادامه داد: در این مسابقات که روز گذشته ( یکشنبه ) در ورزشگاه کوثر اصفهان و در هفت رده سنی برگزار شد، 58 ورزشکار از شهرستان های اصفهان، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، کاشان و فلاورجان حضور داشتند.
وی همچنین از برنامه ریزی کمیته اسپوس استان اصفهان برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی این رشته در اردیبهشت 97 خبر داد.
هاشمی خاطرنشان کرد: این کمیته همچنین قصد دارد دومین دوره مربیگری و داوری اسپوکس در استان اصفهان را برگزار کند.
رشته ورزشی اسپوکس(Spo : Sport Q : Quicker C: Cleverer S: Stronger) ' برگرفته از کلمات سریعترین با هوشترین - قویترین است.
این رشته با استفاده از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) اجرا می شود و ازتحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت داشته و حتی سطح آنها را در افراد تقویت می کند.
این رشته برای اولین بار توسط استاد ارشد محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی) در سال 1390 پایه گذاری شد.
این رشته ورزشی در ایران از زیر مجموعه های فدراسیون انجمنهای ورزشی به شمار می رود.
ت / 6020 / 2093 **

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22042/رقابت-های-اسپوکس-قهرمانی-استان-اصفهان-پایان-یافت
بستن   چاپ