پیام سپاهان
200 شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری کاشان ایجاد شد
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 12:56:02 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از ایجاد 200 فرصت شغلی در زمینه های صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.
محسن جاوری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یک سوم از این شغل ها در بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی مانند گیوه دوزی، سفالگری و زیلوبافی ایجاد شده است.
وی افزود: سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این حوزه افزون بر رونق اقتصادی در کسب و کار و همچنین درآمدزایی موجب احیا و حفظ هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد: حوزه صنایع دستی با برنامه ریزی در پی حفظ، احیا و نشان دادن جایگاه واقعی صنایع دستی این منطقه در سطح استان، کشور، منطقه و جهان است.
او با اشاره به دریافت نشان مرغوبیت در رشته های شعربافی و زری بافی بیان کرد: هنرهای دست مردمان این خطه با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگ پربار کاشان بیش از هفت هزار سال قدمت دارد که با کمال تاسف برخی رشته ها منسوخ شده است.
جاوری در ادامه به فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: بیش از 15 درصد مشاغل نیز از جانب این فرصت ها در شهرستان کاشان ایجاد شد.
وی با اشاره به وجود اثرهای گوناگون مانند خانه های تاریخی، کاروانسراها، مسجدها و آب انبارها در کنار جاذبه های طبیعی در کاشان گفت: این شهرستان برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار با اهمیت می باشد و 20 درصد از فرصت های شغل های ایجاد شده نیز در این حوزه بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی بر اساس سامانه رصد به تمام تعهداتش برای ایجاد اشتغال در شهرستان کاشان تا پایان سال جامه عمل خواهد پوشاند.
افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی و تاکنون 320 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان کاشان با جمعیت 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22128/200-شغل-در-حوزه-صنایع-دستی-و-گردشگری-کاشان-ایجاد-شد
بستن   چاپ