پیام سپاهان
بودجه سال 97 شهرداری اصفهان تصویب شد
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 3:00:37 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان- بودجه سال 97 شهرداری اصفهان به میزان 30 هزار میلیارد ریال روز یکشنبه در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد.
به گزارش ایرنا، شهردار اصفهان در این جلسه گفت: نگاه به بودجه سال 97، عمرانی است و بودجه جاری با لحاظ به افزایش 10 درصدی حقوق و دستمزد در سال آینده، بازپرداخت وام و سررسید اوراق مشارکت افزایش نیافته است.
قدرت الله نوروزی افزود: تلاش برای حداقل کردن هزینه ها و افزایش بهره وری و کارایی الگویی بوده که در همه بندها بویژه بودجه جاری شهرداری در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: کمیته تخصیص برای اولین بار درنظر گرفته شده تا برای پروژه‌های شهرداری بویژه حوزه عمران اولویت بندی های لازم انجام گیرد.
نوروزی ادامه داد: تاکید شده است که هیچ پروژه‌ای تا قبل از تامین اعتبار شروع نشود تا از خطاهای گذشته پیشگیری شود.
شهردار اصفهان گفت: در بودجه 97 بیشترین تمرکز بر توسعه و تکمیل بخش حمل و نقل عمومی بویژه خطوط قطار شهری شده است.
وی افزود: برای خط 2 قطار شهری در گذشته اقدامات کمی انجام شده اما با جدیت عملیات احداث این خط و خط سه آغاز شده و در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار اصفهان اضافه کرد: برای تامین اعتبار خط 2 قطار شهری در حال مذاکره با بانک مرکزی برای انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت هستیم.
وی افزود: خط 2 قطارشهری اصفهان تا چهار سال آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌ گیرد.
نوروزی تاکید کرد : چالش ها در شهرداری اصفهان زیاد است که از جمله آنها بدهی زیاد گذشته و‌ تورم زیاد نیروی انسانی است و برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان همه تلاش بکار گرفته شده و برخی شرکت ها که انباشت دیون از گذشته داشته اند، هنوز در دست پیگیری است.
وی از تشکیل کارگروه ویژه برای تنظیم و اجرای چارت جدید سازمانی شهرداری خبر داد.
شهردار اصفهان تاکید کرد : اولویت اول ما گردشگری است و اقدامات لازم برای توسعه آن آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.
وی همچنین گفت : حل مشکل آب زاینده رود را ماموریت اصلی خود می دانیم و برای احیای این رودخانه همه تلاش را بکار برده و ادامه می دهیم ؛ در بودجه عمرانی توجه ویژه به احیای رودخانه زاینده رود شده و تسریع در حل مسأله تونل سوم کوهرنگ از مهمترین اقداماتی است که می تواند انجام شود.
وی همچنین با اشاره به انتقادات به نحوه برگزاری ایام دهه فجر، گفت: شعار های امسال دهه فجر اصفهان برگرفته از طرح ملی این ایام و شعار اصلی انقلاب اسلامی ( استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) است و استقلال نام و نشان کشور را در دل خود به همراه دارد.
نوروزی افزود: زحمات زیادی در این ایام با حداقل هزینه کشیده شده و نباید اینگونه این زحمات نادیده گرفته شود.
شهردار اصفهان با اشاره به انتقادات صورت گرفته از به تعویق افتادن حقوق برخی کارگران نیز گفت: با ارزیابی وضعیت شهرداری در میابید که مشکلات حقوق دستمزد مربوط به این چند ماهه اخیر نیست و ریشه در عملکرد چندین ساله این نهاد دارد.
نوروزی خواستار نقد منصفانه از منتقدان شد و افزود: قضاوت ها باید عادلانه و منصفانه باشد و نقدی که تخریب را در پی داشته و همه چیز را زیر سئوال می برد، درست نیست.
لایحه بودجه 97 شهرداری اصفهان در جلسه امروز با 12 رای موافق ( تعداد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان 13 نفر اس) به تصویب رسید.
کلانشهر اصفهان حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد.
ت/7153 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22172/بودجه-سال-97-شهرداری-اصفهان-تصویب-شد
بستن   چاپ