پیام سپاهان
بازنشستگان بحث داغ صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 6:05:06 PM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - طرح "منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری" امروز در صحن علنی شورای شهر با 11 رای موافق تصویب شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، امروز (یکشنبه) در صحن علنی شورای شهر طرح "منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری" روی میز شورای شهر قرار گرفت.
مهدی مقدری سخنگوی شورای شهر اظهار کرد: در این پیشنهاد با توجه به اینکه قید زمانی درستی در این طرح دیده نمی‌شود، متن طرح باید اصلاح شده و برای آن بعد زمانی تعریف شود. این طرح باید از ابتدای سال 97 اعمال شود و تا آخر اسفند ماه سال جاری با این افراد تسویه حساب شود.
هم چنین پورمحمد شریعتی نیا دیگر عضو شورای شهر افزود: هیچ چیز جدیدی از طرف شورا در این طرح وجود ندارد و دلیل این همه شعار دادن را نمی دانم؟ قرار بود آن‌ها که عملکرد ضعیفی دارند را حذف کنیم و معتقدم این طرح حذف شود و آبروی خودمان را نبریم. ما که از شفافیت سخن می‌گوییم نباید مطلبی در جلسه طرح کنیم اما چیز دیگری در صحن علنی تصویب شود.
مهدی مزروعی عضو شورای شهر نیز ادامه داد: می‌خواهم امضای خودم را از این طرح پس بگیرم، در حالی که اصل این است که افراد بازنشسته در هیچ سمتی وجود نداشته باشند و انرژی جدیدی با ورود جوانان به شهرداری تزریق شود. با قانون بالادستی، دیگر نیازی ندارد که شورا نیز مصوبه‌ای تصویب کند.
هم چنین کوروش محمدی عضو شورا گفت: آیا دنبال تصویب قانون جدید هستیم یا به دنبال تاکید بر روی مصوبه مجلس؟ اگرهمان قانون را اجرا کنیم نیازی به قانون جدید نداریم.
هم چنین نصیر ملت عضو شورای شهر اضافه کرد: 44 نفر بازنشسته در شهرداری داریم که تا سال 97 در شهرداری خواهند بود. اما مسئله اصلی بازنشستگانی هستند که در شرکت‌ها اعم از مشاور و پرسنل مشغول به کار هستند، شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری حیاط خلوت مدیران قبلی بوده و مدیران به هر نحوی از آن‌ها سوء استفاده کرده اند. و عمده کسانی که بدون مجوز استخدام شده اند در همین شرکت‌ها هستند.
قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز در خصوص این طرح این گونه گفت: در بعضی از شرکت ها شهرداری سهام دار اصلی نیست و کمتر از 50 درصد در شرکت سهم دارد. در این موارد قدرت مداخله وجود ندارد. اما در شرکت هایی که از درصد بالاتر سهام برخورداریم می‌توانیم نظارت و اعمال قانون کنیم.
به گزارش ایسنا، در پایان جلسه پیشنهاد لازم الاجرا بودن از ابتدای سال 97 در شهرداری و شورای شهر به طرح "منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری" اضافه و با 11 رای موافق اعضا تصویب شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22201/بازنشستگان-بحث-داغ-صحن-علنی-شورای-اسلامی-شهر-اصفهان
بستن   چاپ