پیام سپاهان
آماده باش هوانیروز اصفهان برای انتقال کشته یا مجروحان احتمالی سقوط هواپیما
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 2:09:57 PM
ایرنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - اصفهان- معاونت فرهنگی و روابط عمومی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز از آماده باش بالگردهای هوانیروز ارتش منطقه اصفهان برای جابجایی کشته ها و یا مصدومان احتمالی هواپیمای ساقط شده تهران- یاسوج خبر داد.
سرگرد جعفر طاهری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط جوی نامساعد در منطقه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، امکان پرواز بالگردها در این منطقه مهیا نیست اما همه بالگردهای پایگاه هوانیروز اصفهان به حالت آماده باش برای جابجایی کشته شدگان یا مجروحان این حادثه هوایی هستند.
وی افزود: صبح امروز بالگرد اورژانس هوایی مستقر در پایگاه هوانیروز اصفهان برای کمک به شناسایی محل سقوط هواپیما و وجود لاشه به منطقه اعزام شد ولی در ارتفاعات مه غلیظ وجود دارد و دید کافی نیست.
وی با بیان اینکه بالگرد اورژانس هوایی همچنان در منطقه حضور دارد و در حال گشت زنی است ادامه داد: درصورت مساعد شدن شرایط جوی و صدور اجازه پرواز، بالگردهای ارتش به منطقه اعزام می شوند.
هواپیمای ATR72 آسمان که از تهران عازم یاسوج بود 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در میانه راه و از آسمان اصفهان به دلیل نامعلوم، به سمت تهران تغییر مسیر داده است اما پس از چند دقیقه از صفحه رادار محو شد.
این هواپیما هرروزه یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بالعکس دارد که میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کند.
این هواپیما حدود 60 مسافر داشت.
هم اکنون جست و جو برای یافتن لاشه این هواپیما ادامه دارد.
سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی با افزون بر پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت، 150 آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا با دارا بودن افزون بر 108 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
گ/7135 / 2093 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22277/آماده-باش-هوانیروز-اصفهان-برای-انتقال-کشته-یا-مجروحان-احتمالی-سقوط-هواپیما
بستن   چاپ