پیام سپاهان
رییس کانون وکلای اصفهان: ترویج فرهنگ وکالت، پرونده های قضایی را کاهش می دهد
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 6:10:11 PM
ایرنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - اصفهان - رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: ترویج فرهنگ وکالت در جامعه می تواند علاوه بر افزایش آگاهی حقوقی مردم، آمار پرونده های قضایی در محاکم را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا، حسن صرام روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وکالت افزود: اگر فرهنگ داشتن وکیل و وکیل خانواده در جامعه نهادینه می شد بسیاری از مشکلات مالی، اجتماعی و مسائل دیگر که اکثر آنها بدلیل کم آگاهی یا ناآگاهی مردم از قوانین حقوقی بوجود می آید، کاهش می یافت.
وی اظهار کرد: بر همین اساس در هفته وکالت سعی می شود که وظایف، اختیارات و نقش حرفه ای وکیل دادگستری به اطلاع مردم و مسئولان رسانده شود.
رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان افزود: از فرودین امسال تاکنون آمار ارجاع وکالت های معاضدتی در شعبه معاضدت این کانون بالغ بر سه هزار و 300 پرونده وکالت تسخیری و حدود 250 پرونده وکالت معاضدتی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: کانون وکلای اصفهان علاوه بر این، مشاوره های رایگانی در شوراهای حل اختلاف زندان مرکزی، بهزیستی و کمیته امداد نیز ارائه کرده است.
صرام با بیان اینکه شعبه معاضدت کانون به افراد بی بضاعت مشاوره رایگان می دهد، گفت: به مناسبت هفته وکالت، شعبه معاضدت کانون وکلا از یکم تا 20 اسفند به تمام اقشار جامعه، مشاوره رایگان ارائه می دهد.
وی یادآور شد: کانون وکلای اصفهان در سال 75 به عنوان اولین کانون در کشور تاسیس شد و هم اکنون 21 سال از فعالیت حرفه ای این مرکز می گذرد.
رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان افزود:هم اکنون حدود 2 هزار و 300 وکیل پایه یک دادگستری شامل 836 خانم و مابقی آقا و همچنین 400 کارآموز وکالت در این کانون عضو و مشغول فعالیت هستند.
نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز گفت: مردم باید در هر امری که امکان ایجاد اختلاف در آن وجود دارد، به یک مشاور حقوقی و وکیل دادگستری مراجعه کنند.
اسدالله اسلامی فارسانی، همچنین بر رعایت شان وکالت در جامعه تاکید کرد و افزود: وکلا در کنار قوه قضاییه و حامی مردم هستند و نباید نقش وکیل در جامعه تخریب و تضعیف شود.
عضو هیات مدیره و رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز با تاکید بر اهمیت استقلال وکیل و کانون وکلا گفت: وکیلی که وابسته به دستگاه قضایی باشد با تمام توان و بدون نگرانی می تواند بر اجرای صحیح قانون توسط قاضی محکمه نظارت کند.
محمدجعفری فشارکی افزود: با توجه به اینکه آموزش ها در دانشگاه ها برای تصدی امر وکالت کفایت نمی کند، فارغ التحصیلان رشته حقوق باید پس از شرکت در آزمون کانون و طی مراحل کارآموزی آن موفق به دریافت پروانه وکالت و فعالیت در این حرفه شوند.
از یکم تا هفتم اسفند هر سال از سوی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) به نام "هفته وکالت" نامگذاری شده است.
گ/6027/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22310/رییس-کانون-وکلای-اصفهان--ترویج-فرهنگ-وکالت،-پرونده-های-قضایی-را-کاهش-می-دهد
بستن   چاپ