پیام سپاهان
آموزش در استان اصفهان باید در حوزه صنعت باشد
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 8:07:15 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - رئیس اداره برنامه ریزی و گسترش دانشگاه علمی کاربردی اصفهان گفت: بر اساس طرح تکاپو و اشتغال فراگیر، 23 هزار و 757 نفر در حوزه خدمات، 8 هزار و 750 نفر در حوزه صنعت و 2 هزار و 850 نفر در حوزه کشاورزی باید مشغول به کار شوند و سمت و سوی آموزش ها باید به این جهت پیش رود.
به گزارش خبرنگار ایسنا ـ منطقه اصفهان، مجید وفادار امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقاضا محور بودن در این دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و بر این اساس این دانشگاه ارتباط تنگاتنگی با اداره کار دارد.
وی افزود: طرحی با نام طرح تکاپو و اشتغال فراگیر وجود دارد که رشته های مورد نیاز به سرمایه گذاری را مشخص می کند. در این طرح رشته هایی چون پوشاک، فرش دستباف، محصولات خانگی، زیورآلات و جواهر، تولید محصولات پلاستیکی، صنایع دستی، پرورش مرغ گوشتی، مدیریت انرژی، خدمات گردشگری و... از نیازهای استان اصفهان در سال 1396 بوده است.
رئیس اداره برنامه ریزی و گسترش دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: بر اساس این طرح 23 هزار و 757 نفر در حوزه خدمات، 8 هزار و 750 نفر در حوزه صنعت و 2 هزار و 850 نفر در حوزه کشاورزی باید مشغول به کار شوند و سمت و سوی آموزش ها باید به این جهت پیش رود. استان اصفهان استانی صنعتی است و تمرکز و آموزش باید در حوزه صنعت قرار گیرد.
وفادار ادامه داد: در حوزه هایی مانند کسب و کار فرهنگی و هنری 2هزار نفر، در حوزه پوشاک 2 هزار نفر، در حوزه صنایع دستی بیش از 3هزار و 500 نفر و در حوزه فرش دستباف 2هزار نفر باید وارد بازار کار شوند.
همچنین قاسمی ـ مشاور اجرایی و فرهنگی رییس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان، اظهار کرد: در این دانشگاه رشته های جدید و مورد نیاز جامعه تدریس می شوند و نگاه به توسعه و کیفیت است.
وی افزود: نیروی انسانی مهم ترین عامل برای کیفی سازی مراکز هستند و برای کیفی شدن مراکز اقدامات فراوانی انجام شده است و اعتقاد به رفع نیازهای اجتماعی است. اگر به دنبال کیفی کردن مراکز هستیم ابتدا باید مسئولان و مدرسین دانشگاه کیفی شوند و در این راستا در این دانشگاه آموزش ها و کارگاه های خوبی برگزار شده است. این گامی جدی در راستای کیفی سازی مراکز آموزشی است.
مشاور اجرایی و فرهنگی ریاست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان گفت: ثبت نام در دوره کاردانی از 28 بهمن ماه آغاز شده است و تا 2 اسفندماه ادامه خواهد داشت. هم چنین ثبت نام مقطع کارشناسی نیز از 2 تا 9 اسفندماه خواهد بود. علاقه مندان برای ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم و فوق دیپلم ثبت نام را انجام دهند. ثبت نام دراین دانشگاه هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت.
همچنین صباغ ـ معاون نظارت و برنامه ریزی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، گفت: نظارت و ارزیابی کیفیت یکی از برنامه های ما است و مهم ترین عامل برای افزایش سطح کیفی دانشگاه، مدرسین هستند. هم چنین در رشته های گوناگون نیروهای انسانی پایش می شوند.
کد خبرنگار: 13091
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22346/آموزش-در-استان-اصفهان-باید-در-حوزه-صنعت-باشد
بستن   چاپ