پیام سپاهان
رییس سازمان مدیریت بحران کشور:
احتمال انتقال جانباختگان سقوط هواپیما از یاسوج ممکن است
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 10:46:56 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان - رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی انتقال اجساد جانباختگان سانحه سقوط هواپیما از طریق یاسوج امکان پدیر است .
اسماعیل نجار  افزود: در حال حاضر با توجه به وضعیت جوی که در دنا حاکم است امکان پرواز بالگردها وجود ندارد .
وی اظهار کرد: البته هنوز تصمیم دقیق و قاطعی در خصوص انتقال اجساد گرفته نشده و باید تمهیدات لازم برای این منظور صورت گیرد.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تلاش بر یافتن اجساد جانباختگان از روز گذشته تا انتهای همان روز ادامه داشت و حدود 18 نفر از کوهنوردان با یک همراه محلی به عنوان راهنما خود را به محل حادثه رساندند.
وی ادامه داد: تیم اعزامی با تجهیزات و امکانات لازم شب خوابی در ارتفاعات بالای 20 درجه سانتیگراد زیر صفر دیشب را گذراندند و صبح اول وقت امروز نیز به کار خود ادامه دادند.
نجاز یادآور شد: امروز نیز یک تیم حرفه ای از کوهنوردان به همراه تعدادی از افراد محلی این منطقه با تجهیزات لازم و بصورت پیاده عازم محل حادثه شدند تا جستجوها ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به آمار 66 جانباخته این حادثه گفت: تعدادی از پیکرهای جانباختگان پیدا شده و و بعضی از آنها قابل شناسایی هستند و تلاش برای یافتن باقی جانباختگان این حادثه تلخ ادامه دارد.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اجساد پس از انتقال و اتمام کار هویت و شناسایی به یازماندگان تحویل داده می شود.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب جوی در این منطقه گفت: نمی توان زمان دقیقی برای اتمام کار یافتن و انتقال اجساد عنوان کرد.
نجار از همکاری مردم شهرستان سمیرم بویژه مردم محلی منطقه پادنا با تیم های اعزامی به این منطقه و مهمان نوازی گرم آنها تقدیر کرد.
هواپیمای آی آر تی شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز یکشنبه در مسیر تهران به یاسوج در منطقه کوهستانی دنا از توابع شهرستان سمیرم به کوه برخورد کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22466/احتمال-انتقال-جانباختگان-سقوط-هواپیما-از-یاسوج-ممکن-است
بستن   چاپ