پیام سپاهان
امکانات هنرستان های تیران و کرون پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست
شنبه 5 اسفند 1396 - 10:31:08 AM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیرآموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: امکانات و تجهیزات هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان تیران و کرون پاسخگوی نیاز دانش آموزان محصل در این مراکز نیست.
علیرضا مرزبان در گفتگو با ایرنا فرسودگی برخی از امکانات را نیز از دیگر چالش های هنرستان های این شهرستان اعلام و بیان کرد: تربیت نیروی ماهر و مهارت آموزی یکی از نیازهای جامعه برای اشتغال و تولید کشور است که جهت دهی دانش آموزان برای تحصیل در مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش به منظور تحقق این موضوع در شهرستان تیران و کرون انجام می شود اما با وجود چنین برنامه ای زیرساخت های آموزشی فراهم نیست.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون ادامه داد: هدایت بیش از 50 درصدی دانش آموزان پایه نهم شهرستان تیران و کرون جهت ادامه تحصیل در رشته های فنی از برنامه های آموزش و پرورش این منطقه برای تربیت نیروی ماهر و فعال در حوزه تولید است.
وی با بیان اینکه کمبود امکانات هنرستان های شهرستان در شورای آموزش و پرورش مطرح شده، خاطرنشان کرد: محدودیت اعتبارات مالی در شهرستان تیران و کرون قادر به پاسخگویی تمامی نیازهای هنرستان فنی و حرفه و کاردانش این شهرستان نیست و نیازمند اعتبارات استانی و ملی است.
مرزبان یادآورشد: با توجه به سیاست های آموزش و پرورش برای تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی باید امکانات و زیرساخت نیز ارتقای یابد تا اینکه خدمات آموزشی با کیفیت مطلوب عرضه و نیروی توانمند ماهر تربیت شود.
وی همچنین از وجود دو هزار دانش آموز نیازمند در تیران و کرون خبرداد و گفت: یکی از دغدغه مدیران مدارس در روزهای پایانی سال و آغاز سال نو کمک به دانش آموزان نیازمند برای تهیه لباس شب عید است و در این خصوص نیازمند کمک خیرین به این دسته از دانش آموزان است.
او اضافه کرد: سال گذشته با مشارکت اعضای شورای آموزش و پرورش، مدیران مدارس و انجمن های اولیا و مربیان و کمک خیرین 700 میلیون ریال کمک مردمی جمع آوری و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد که امسال نیز نیازمند چنین حرکتی برای رفع نیاز این دسته دانش آموزان است.
شهرستان تیران و کرون دارای 11 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی است که در بیش از 100 مدرسه این شهرستان در حال تحصیل هستند.
این شهرستان دارای چهارهنرستان کاردانش و فنی حرفه ای برای دختران و پسران دانش آموز است و نزدیک به هزار دانش آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22481/امکانات-هنرستان-های-تیران-و-کرون-پاسخگوی-نیاز-دانش-آموزان-نیست
بستن   چاپ