پیام سپاهان
جمع آوری بیش از سه میلیارد ریال زکات در اردستان
شنبه 5 اسفند 1396 - 10:31:12 AM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - کاشان- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردستان گفت: افزون بر سه میلیارد و 753 ریال زکات به صورت نقدی و کالایی از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان جمع آوری شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد پویان روز پنجشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان اردستان بیان کرد: هم اکنون یک هزار و 700 خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از زکات جمع آوری شده سهم فقرا بین نیازمندان تقسیم می شود.
وی با اشاره به رتبه های برتر اردستان در زمینه پرداخت زکات طی چند سال گذشته افزود: با توجه به رونق کشاورزی و دامداری در این شهرستان از مردم انتظار می رود برای نزول رحمت الهی تا پایان سال نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردستان عنوان کرد: اردستان همواره از جمله نقاط پیشگام در زمینه زکات بوده و به ویژه پرداخت زکات مستحب در این شهرستان مورد توجه قرار داشته که نشان از دینداری مردم ولایتمدار این منطقه است.
فرماندار اردستان نیز در ادامه گفت: پرداخت زکات یکی از ویژگی های مهم اسلام در راستای رسیدگی به نیازمندان می باشد که برای گسترش این فرهنگ باید ساختارهای لازم در جامعه فراهم و آگاه سازی شود تا مردم در این امر دینی مشارکت بیشتری داشته باشند.
علیرضا غیور افزود: مردم مومن اردستان مانند سال های گذشته در امور معنوی پیشگام هستند و دولت نیز برای کمک مالی به طرح های عمرانی در دست اجرای روستاها از محل جمع آوری زکات آمادگی دارد و در سال جاری نیز اعتبارلازم اختصاص داده شد.
حجت الاسلام حسن دهشیری، امام جمعه اردستان نیز در این جلسه جایگاه زکات را در ردیف نماز، روزه، حج و ولایت عنوان کرد و گفت: فلسفه اصلی زکات کمک به نیازمندان و برطرف کردن مشکل های معیشتی فقراست و هر مسلمان موظف به تعریف و شناساندن زکات، تشویق به پرداختن زکات، جمع آوری و توزیع عادلانه آن در بین نیازمندان می باشد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22487/جمع-آوری-بیش-از-سه-میلیارد-ریال-زکات-در-اردستان
بستن   چاپ