پیام سپاهان
امام جمعه اصفهان:
آمریکا از امنیت ایران خشمگین است/دخالت استکبار در حادثه پاسداران
شنبه 5 اسفند 1396 - 10:33:04 AM
خبرگزاری مهر
سپاهان نیوز - اصفهان – امام جمعه اصفهان گفت: دولت آمریکا از امنیت ایران خشمگین است و بر این اساس استکبار جهانی از جمله آمریکا با نقشه‌های مختلف در پی ارائه تصویر نا ایمن از ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به حادثه خیابان پاسدارانِ تهران اظهار داشت: در این واقعه عده‌ای درویش که ارتباطی نیز با مردمِ خوب گناباد ندارند دست به آشوب زدند که ریشه‌های دست داشتن استکبار جهانی از جمله آمریکا در این واقعه ملموس است.
وی با بیان اینکه دولت آمریکا از امنیت ایران خشمگین است، ابراز داشت: دشمنان با نقشه‌های مختلف در پی ارائه تصویر نا ایمن از ایران هستند و این در حالی است که در کشورهایی مانند آمریکا هیچ نوع امنیتی وجود ندارد به نوعی که افراد مجبور به حمل اسلحه برای دفاع از خود هستند و موضوع اعطای مجوز سلاح برای مدیران مدارس با توجه به اتفاقات مختلف نیز مطرح شده است.
امام جمعه اصفهان از برخورد مدبرانه نیروی انتظامی در این نوع وقایع تقدیر کرد و گفت: از قوه قضاییه نیز می‌خواهیم با این افراد برخورد جدی و مطابق فرامین دینی داشته باشد.
در زمینه برقراری عدالت اجتماعی ضعیف عمل کرده‌ایم
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به اینکه با وجود پیشرفت‌های مختلف در کشور در زمینه برقراری عدالت اجتماعی ضعیف عمل کرده‌ایم، تاکید کرد: در بسیاری از موارد افرادی که در کار خود خبره هستند به دلیل مسایل سیاسی و یا دلایل دیگر از سر کار برکنار می‌شوند که اقدام درستی نیست.
مردم ایران هیچ‌گاه زیربار ظلم و ستم استکبار نمی‌روند
طباطبایی نژاد در ادامه صحبت‌های خود راهپیمایی 22 بهمن امسال را باشکوه خواند و با تقدیر از حضور همیشگی ملت ایران و مردم اصفهان در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب تاکید کرد مردم ایران هیچ‌گاه زیربار ظلم و ستم استکبار نرفته و با بصیرتی بی بدیل پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.
وی به حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج اشاره کرد و با تسلیت فوت عده‌ای از هم‌وطنانمان در این حادثه ناگوار ابراز داشت: امیدواریم به لطف الهی پیکرهای تمام سرنشینان هواپیمای مذکور پیدا شود و خداوند به خانواده آنها صبر عطا کند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به پیشرو بودن سال نو شمسی ابراز داشت: باید در ارتباط با تغییر زندگی خود و تحول در اعمال در سال جدید تصمیم درست بگیریم و در این صورت است که دعای سال تحویل نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.
تاثیر فرزند و انتخاب دوست بر زندگی
وی در بخش دیگری ازصحبت‌های خود با اشاره به تاثیر دوست بر زندگی انسان ابراز اشت: انتخاب همراه خوب از مواردی است که در دین تاکید بسیار برآن شده است چراکه می تواند در تغییر زندگی و سرنوشت انسان موثر باشد.
طباطبایی نژاد به تاثیر فرزند بر والدین اشاره کرد و گفت: پدر و مادر بر فرزند تاثیر بسیار دارند اما مطابق حادثه‌های تاریخی فرزند ناخلف می تواند پدر و مادر را از راه درست گمراه کند و یا اینکه فرزند خلف، آنها را به راه راست هدایت کند.
خداوند از قرآن و فرزند به عنوان وسیله آزمایش انسان یاد می کند
وی با بیان اینکه در ارتباط با تاثیرگذاری فرزند بر پدر و مادر و برعکس در قرآن آیاتی داریم، گفت: خداوند از قرآن و فرزند به عنوان وسیله آزمایش انسان یاد می کند و با بیان بخشی از داستان مواجهه حضرت موسی با حضرت خضر به این مطلب اشاره دارد که اگر پدر و مادر انسان‌های خوبی باشند خداوند آن‌ها را از انحراف توسط فرزند محفوظ خواهد داشت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22577/آمریکا-از-امنیت-ایران-خشمگین-است-دخالت-استکبار-در-حادثه-پاسداران
بستن   چاپ