پیام سپاهان
وزیر بهداشت:
موضوعاتی مهمتر از قلیان در بحث بهداشت محیط اصفهان مطرح است
شنبه 5 اسفند 1396 - 10:33:10 AM
خبرگزاری مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - وزیر بهداشت گفت: موضوعاتی مهمتر از قلیان در بحث بهداشت محیط اصفهان مطرح است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح پنجشنبه در افتتاح ستاد معاونت غذا و داروی اصفهان با اشاره به اینکه امروز شرایط زندگی برای مردم سخت شده است و هر کس باید به اندازه توان خود برای مردم شغل ایجاد کند، اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا سختی های مردم کاهش یابد.
وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به روزهای آغاز سال جدید و لزوم افزایش نظارت بر رستوران ها و اماکن توزیع غذا، تصریح کرد: اگر در نظارت بر توزیع غذا با بخش خصوصی وارد تعامل می شویم می توانیم با کاهش تصدی گری کیفیت استاندارد مواد غذایی را نیز ارتقا دهیم.
وزیر بهداشت افزود: این تجربه در تهران انجام شده است و ما نظارت غیرمستقیم در این عرصه داریم.
وی ادامه داد: در اصفهان مدام به قلیان سخت گیری می شود اما موضوعات مهمتر دیگری هم هست که باید به دقت مورد واکاوی قرار گیرد و در بحث بهداشت محیط به آن توجه شود چراکه ما این کار را در تهران اجرایی کردیم و یک الگو از بهداشت محیط در تهران ایجاد شده است که می تواند در اصفهان نیز مورد استفاده قرار گیرد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بخش غذا و دارو به سبب اهمیتی که دارد باید با امکانات مناسب نیز رشد و توسعه یابد که این مهم با خودباوری در عین وجود محدودیت ها امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه همین خودباوری سبب شده تا در اصفهان شاهد رونق کارخانه های داروسازی مختلف باشیم، اظهار داشت: اصفهان یک کارخانه در این حوزه نداشت اما اکنون 12 واحد تولیدی در این عرصه فعالیت می کنند.
وزیر بهداشت با تاکید بر کمک به این واحدهای تولید، افزود: البته سخت گیری هایی نیز برای نظارت بر این کارخانه ها لازم است اما نباید این سخت گیری ها را در بخش اداری اعمال کنیم بلکه باید با نظارت به بهبود کیفیت کمک کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22586/موضوعاتی-مهمتر-از-قلیان-در-بحث-بهداشت-محیط-اصفهان-مطرح-است
بستن   چاپ