پیام سپاهان
وزیر بهداشت:
دخالت دولت سبب تعارض بخش خصوصی و دولتی شده است
شنبه 5 اسفند 1396 - 10:33:11 AM
خبرگزاری مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - وزیر بهداشت گفت: دخالت دولت سبب تعارض بخش خصوصی و دولتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح پنجشنبه در مراسم رونمایی از دو قلم داری جدید در اصفهان با اشاره به اینکه تعیین نرخ ارز دارو از جمله مشکلات این حوزه است، اظهار داشت: باید با واقع بینی سیاست گذاران نیاز مردم در حوزه دارویی برطرف شود.
وی ادامه داد: دولت باید به عنوان یک سیاست گذار در عرصه دارو عمل کند و وظیفه تولید و توزیع را به بخش خصوصی بسپارد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید به این عرصه وارد شود و پای خود را از بازارهای داخلی فراتر بگذارد، اظهار داشت: ما نباید در تولید و توزیع دارو محدود به بازارهای داخلی شویم و باید به بازارهای بین المللی نیز بیندیشیم و برای حضور در آنها برنامه ریزی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تعارضاتی که گاهی بین بخش خصوصی و دولت ایجاد می شود به دلیل دخالت های دولت است و باید این دخالت ها با تقویت بخش خصوصی به حداقل برسد.
قاضی زاده هاشمی همچنین به دو قلم داروی رونمایی شده در اصفهان هم اشاره داشت و گفت: این قطره چشمی که امروز رونمایی شد از جمله داروهای وارداتی به کشور بود اما اکنون با تولید آن در داخل این دارو از سوی سازمان غذا و دارو در لیست دارویی کشور قرار گرفت.
وی افزود: هرچند این دارو در داخل تولید شده اما ما امکان عدم اجازه برای ورود آن را نداریم چراکه در این صورت بخشی از مردم دچار خسران می شوند و ما نباید و نمی توانیم با سلامت مردم بازی کنیم.
وزیر بهداشت تصریح کرد: در جایی که تاثیر داروی وارداتی و داخلی یکسان است می توانیم از تولید داخلی حمایت کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22587/دخالت-دولت-سبب-تعارض-بخش-خصوصی-و-دولتی-شده-است
بستن   چاپ