پیام سپاهان
مدیر کل تعزیرات اصفهان:
تخلفات بهداشت و درمان اصفهان 36 درصد افزایش پیدا کرده است
شنبه 5 اسفند 1396 - 16:21:52
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیر کل تعزیرات استان اصفهان گفت:‌ امسال تخلفات بهداشت و درمان در استان اصفهان 36 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامرضا صالحی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیشترین تخلفات حوزه بهداشت و درمان مربوط به گران فروشی و عدم رعایت بهداشت محیط بوده است.
وی بیان داشت: در حوزه کالا و خدمات میزان تخلفات 17 درصد کاهش داشته است و در حوزه قاچاق شش درصد کاهش داشته است.
مدیر کل تعزیرات استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه قاچاق مهمترین پرونده رسیدگی به پرونده قاچاق 46 کیلو جواهرات و طلا بود که به نفع دولت ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه 46 کیلو جواهرات و طلا از امارات و دبی به اصفهان وارد می شد که متخلف به هفت میلیارد و 700 میلیون تومان محکوم شد،‌ ادامه داد: طبق قانون در این دسته از موارد متخلف باید یک و نیم برابر هزینه کالای قاچاق شده را به عنوان جریمه بپردازد.
ورود چهار هزار و 73 پرونده تخلف در حوزه بهداشت و درمان
صالحی با اشاره به اینکه امسال سه داروخانه به دلیل نداشتن مسئول فنی و دو درمانگاه دندانپزشکی به خاطر نداشتن مسئول فنی پلمب شده است، افزود: یک شرکت تجهیزات پزشکی به دلیل گران فروشی تعطیل شد.
وی اظهار با بیان اینکه همچنین دو پزشک که زیرمیزی گرفته بودند، نیز محکوم شدند داشت: یک آمبولانس خصوصی به علت نداشتن مجوز و عدم رعایت مقرارت و عدم حضور مسئول فنی و عدم رعایت استاندارد تعطیل شد.
مدیر کل تعزیرات استان اصفهان ادامه داد: آمار عملکرد 11 ماهه از اول فروردین 96 تا 30 بهمن 96، در بخش کالا و خدمات 16 هزار و 621 فقره وارد شده است.
وی افزود: در حال حاضر 17 هزار و 913 پرونده در این بخش که استعلام آن آمده، مختوم شده است.
صالحی افزود: تمام پرونده‌هایی که امسال استعلام آن آمده است مختوم کردیم علاوه بر این هشت درصد از پرونده‌های سال گذشته پرونده آنها مختومه شده است.
وی بیان داشت: در بخش بهداشت و درمان و دارو، 4 هزار و 73 پرونده وارد شده است و 3 هزار و 973 مختوم شده است.
مدیر کل تعزیرات استان اصفهان گفت:‌ در بخش قاچاق کالا وارز 2 هزار و 733 وارد شده است و 3 هزار و 61 پرونده مختوم شده است.
وی تصریح کرد: بیشترین فراوانی تخلف را در بخش کالا و خدمات داشتیم و در صدر تخلفات گران فروشی بوده است و پس از آن عدم درج قیمت و همچنین عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی ثبت شده است.
انحصار در برخی کالاها
صالحی با بیان اینکه از نظام توزیع عادلانه ای برخوردار نیستیم،‌ گفت: برای کنترل بازار نیاز به فرهنگ، رقابت و نظارت است که اگر هم نظارت تمام و کمال باشد اما فرهنگ نباشد نمی توانیم مطالبات مردمی را پاسخ دهیم.
وی بیان داشت: در حال حاضر رقابتی در حوزه اصناف و فعالان اقتصادی وجود ندارد و در بسیاری از کالاها انحصار را شاهدیم و کالا از کیفیت لازم برخوردار نیست.
مدیر کل تعزیرات استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین اقلام قاچاق را در حوزه پوشاک، لباس و موبایل و مواد آرایشی و بهداشتی و آشامیدنی داریم، افزود: بیشترین میوه های قاچاق از آفریقا وارد کشور می شود و لوازم آرایشی و بهداشتی از دبی و حوزه خلیج فارس و پوشاک از چین و جنوب شرقی آسیا و برنج از پاکستان و هند وارد شده است.
وی افزود: در حوزه خدمات بیش از 45 میلیارد و 800 میلیون، در حوزه قاچاق کالا و ارز بیش از 250 میلیارد تومان و در حوزه بهداشت و درمان و دارو نیز نزدیک به یک میلیارد تومان محکومیت داشتیم که این مورد آخر به دلیل اینکه بیشتر تخلفات منجر به تعطیلی شده است، رقم جریمه کمتر بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22646/تخلفات-بهداشت-و-درمان-اصفهان-36-درصد-افزایش-پیدا-کرده-است
بستن   چاپ