پیام سپاهان
رئیس میراث فرهنگی کاشان:
سه میلیارد ریال تسهیلات در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گرفت
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 14:24:45
سپاهان نیوز - کاشان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از پرداخت افزون بر سه میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در سال جاری خبر داد.
محسن جاوری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تسهیلات پرداخت شده به 60 نفر از هنرمندان کاشانی با کارمزد چهار درصد برای رونق هنرهای سنتی و صنایع دستی صورت گرفته است.
به گفته وی گیوه دوزی، گلیم بافی و سفال در بین انواع رشته های صنایع دستی شهرستان کاشان به ترتیب دارای بیشترین فراوانی بهره مندی از این تسهیلات بودند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین به آموزش 35 نفر در رشته گیوه دوزی در روستای نشلج از توابع این شهرستان اشاره کرد و افزود: 20 نفر آنها از تسهیلات مشاغل خانگی صنایع دستی در سال جاری استفاده کردند و دانش آموختگان رشته سفال نیز از این کمک های دولتی استقبال خوبی داشتند.
وی در ادامه بیان کرد: 12 نفر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان کاشان در برخی رشته ها مانند شعربافی، مخمل بافی، لباس های دست بافت ابریشمی، ساز سفالی و زری بافی نشان اصالت یونسکو را دریافت کردند.
جاوری اضافه کرد: این گواهی نامه یونسکو نشان از مرغوبیت صنایع دستی دارد و با هدف تشویق صنعتگران این رشته در کشورهای مختلف جهت بهره گیری خلاقانه مهارت ها، نقش ها و موضوع های اصیل و سنتی برای حفظ و معرفی هویت‌ فرهنگی در این قالب اعطا می شود.
به گفته او، هم اکنون بیش از 50 رشته هنری در زمینه صنایع دستی و سنتی در شهرستان کاشان فعال است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22708/سه-میلیارد-ریال-تسهیلات-در-اختیار-هنرمندان-صنایع-دستی-قرار-گرفت
بستن   چاپ