پیام سپاهان
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
شهرداری برای انتخاب عوامل اجرایی جشنواره کودک اقدامی نکرده است
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 16:55:32
سپاهان نیوز - اصفهان - عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری برای انتخاب عوامل اجرایی و سیاستگذاری جشنواره کودک اقدامی نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی مقدری ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه جشنواره بین المللی فیم های کودک و نوجوان برای اصفهان از اهمیت بالایی برخوردار است و نگاه تمامی اهالی فرهنگ و هنر سینما به نحوه برگزاری این جشنواره دوخته شده اما شهردار اصفهان در انتخاب عوامل اجرایی و سیاستگذاری این جشنواره تاکنون اقدام کافی صورت نداده است.
وی بیان داشت: فرصت ها برای برگزاری این جشنواره در حال از دست دادن است و باید هرچه سریع تر شهردار اصفهان برگزاری به نحو احسن جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان را در دستور کار قرار دهد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این جشنواره به عنوان یک رویداد جهانی باید به بهترین شکل ممکن و با اصلاحات لازم در سال آینده برپا شود.
وی بیان داشت: سالهاست جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به عنوان یک رویداد برندسازِ فرهنگی و هنری، در شأن اصفهان برگزار نشده است.
مقدری افزود: وضع مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل خوب نیست و از مکان و موقعیت فیزیکی خوبی برخوردار نیست و این در حالی که این مرکز باید نماد اصفهان‌پژوهی، جریان‌سازی فکری و تولید محتواهای اندیشه‌ای برای موزه شهر اصفهان باشد.
وی ادامه داد: مراکز فارس‌شناسی و کرمان‌شناسی و دیگر نهادهای مشابه در سراسر کشور قدر این ظرفیت را دانسته و میزبان نشست‌ها و رویدادهای ملی و جهانی در معرفی فرهنگ و هنر و ادبیات شهرهای خود هستند.
عضو شورای شهر اصفهان خواستار واگذاری خانه تاریخی شفتی بازسازی شده به مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل شد و گفت: اکنون که خانه تاریخی شَفتی بازسازی شده و از موقعیت مناسبی در محور تاریخی اصفهان برخوردار است، این بنای کم‌نظیر را به جای واگذاری به مراکز و کارهای غیرمرتبط، به مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سپرده تا همزمان با انتصاب رضا روحانی، رئیس فرهیخته این نهاد، شاهد خلق رویدادها و تحولات تاثیرگذار و کارآمد در این مرکز تخصصی باشیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22721/شهرداری-برای-انتخاب-عوامل-اجرایی-جشنواره-کودک-اقدامی-نکرده-است
بستن   چاپ