پیام سپاهان
جشنواره ملی غذای سالم در اصفهان برگزار می‌شود
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 17:57:19
سپاهان نیوز - اصفهان- ایرنا- مدیر بهره‌ برداری شهرکت سلامت اصفهان از برگزاری دومین جشنواره ملی محصولات سالم طبیعی و فرا سالم با حضور 40 شرکت تولیدی داخلی در این شهر خبر داد.
به گزارش ایرنا، " رضا هیبتی " روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این جشنواره با شعار 'انسان سالم، جامعه سالم، طبیعت پایدار' از 9 اسفند به مدت سه روز در شهرک سلامت اصفهان واقع در بزرگراه شهید آقابابایی برگزار می ‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی محصولات غذایی سالم و ارگانیک و ترویج استفاده از این محصولات در میان شهروندان اعلام کرد و افزود: در بخش نمایشگاهی این جشنواره که در 30 غرفه برپا می شود جدیدترین محصولات کشاورزی ارگانیک، روغن ‌های طبیعی و محصولات دانش بنیان که طی فرآیندهای طبیعی تولید شده است برای بازدید کنندگان به نمایش در می آید.
مدیر بهره‌برداری شهرکت سلامت اصفهان و دبیر دومین جشنواره محصولات سالم تصریح کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه در راستای زندگی سالم و پویا و دسترسی تمام اقشار جامعه به محصولات سالم و ارگانیک، معرفی بازار مطمئن به تولیدکنندگان و ایجاد ارتباط بین مراکزدانش بنیان و تولید کننده از مهمترین اهداف بر پایی این جشنواره ملی است.
وی بابیان اینکه بر اساس اظهارنظر کارشناسان و متخصصان تغذیه، 70 درصد بیماری ‌ها ناشی از سوء مصرف مواد غذایی است، افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ‌های مختلف باید مواد غذایی سالم در دسترس عموم مردم قرار گیرد و در این زمینه فرهنگ سازی شود.
هیبتی افزود: باید از تجربیات کشورهای توسعه یافته و پیشرفته برای زمینه سازی حضور و معرفی تولیدکنندگان داخلی فعال در این حوزه به بازارهای جهانی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه برای برگزاری این جشنواره از مشاوران بین المللی استفاده شده است گفت: امیدواریم بتوانیم سومین جشنواره محصولات طبیعی و سالم را بصورت بین المللی برگزار کنیم.
دبیر جشنواره ملی محصولات سالم، طبیعی و فراسالم همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه تغذیه و تهیه غذاها و محصولات سالم در حاشیه برگزاری این جشنواره خبر داد.
ت 7150 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22726/جشنواره-ملی-غذای-سالم-در-اصفهان-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ