پیام سپاهان
ریسک‌فاکتورهای محیطی موثر در ابتلا کودکان به سرطان
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 11:58:07
سپاهان نیوز - دانشمندان مرکز آلرژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نقش ریسک‌فاکتورهای محیطی در ابتلا کودکان به سرطان خبر دادند.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان و به نقل از ژورنال Indian J Med Paediatr Oncol، دکتر ارجایی و همکاران به مطالعه شیوع سرطان و ریسک‌فاکتورهای موثر در ابتلا کودکان به سرطان در جمعیت کودکان ساکن در جنوب ایران پرداختند.
در این مطالعه 300 کودک مبتلا به سرطان و 600 کودک سالم به عنوان کنترل شرکت داشتند. میانگین تغییرات سالیانه در موارد ابتلا به سرطان 45 درصد محاسبه شد.
این مطالعه نشان داد که ریسک‌فاکتورهای احتمالی که به گسترش سرطان در کودکان می توان نسبت داد شامل مصرف قرص های ضدبارداری توسط مادر در دوران بارداری، در معرض قرارگیری با پرتو در طی بارداری، سیگارکشیدن والدین، اقامت در نزدیکی خطوط برق ولتاژ بالا، در معرض کودها و آفت کش ها بودن، آلرژی بیمار، تماس با حیوانات خانگی و درجه سواد پدر است. به علاوه، ریسک‌فاکتورهای سرطان زای جدید مانند آلودگی هوا ناشی از فرآورده های نفتی غیر استاندارد یا ذرات استنشاقی سمی، مصرف غذای ناسالم و فیلترینگ ماهواره ای است.
این مطالعه تغییرات درصد سالیانه بالاتر از متوسط ابتلا به سرطان را در کودکان این منطقه، در مقایسه با مقاله های حاضر گزارش می دهد. در نتیجه، تشخیص و جلوگیری از ریسک‌فاکتورهای محیطی ثابت شده و احتمالی مانند فراورده های نفتی غیر استاندارد یا فیلترینگ ماهواره ای در سراسر کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22861/ریسک‌فاکتورهای-محیطی-موثر-در-ابتلا-کودکان-به-سرطان
بستن   چاپ