پیام سپاهان
مشاور شورای ایرانیان خارج از کشور:
گردشگری سدی برای مقابله با ایران هراسی است
شنبه 12 اسفند 1396 - 10:55:13 AM
ایرنا
سپاهان نیوز -  مشاور مدیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با اشاره به گشایش های صورت گرفته در امور سیاسی و اقتصادی گفت : رونق صنعت گردشگری سدی برابر ایران هراسی دشمنان است.
مجید حلاج زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از جاذبه های گردشگری کویر مرنجاب گفت: گشایش هایی در روابط ایران با سایر کشورها در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شده و در این میان رشد ورود گردشگران خارجی به کشور قابل توجه بوده است.
وی افزود: ورود ایرانیان مقیم خارج به داخل کشور نیز در دوره دولت تدبیر و امید رشد زیادی داشته که در سایه رغبت به گردشگری برای مقابله با پروژه ایران هراسی دشمنان در دنیا هم تلاش می کنند.
مشاور مدیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: با توجه به جمعیت چند میلیونی ایرانیان مقیم خارج، اشتیاق آنان به تبلیغ جاذبه ها و کمک به رونق گردشگری و افزایش ورود گردشگران برای بازدید از جاذبه های ایران باید راهکارهایی برای بهره برداری بیشتر از این ظرفیت بی مانند اندیشیده شود.
او در ادامه به منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب اشاره کرد و گفت: زیبایی های طبیعی این منطقه ظرفیتی بی مانند برای جذب گردشگران خارجی و ایرانیان مقیم خارج است که می تواند با برنامه ریزی اساسی و مدون به قطب گردشگری کویری جهان تبدیل شود.
حلاج زاده اضافه کرد: پرورش ماهی خاویار، جنگل های تاغ، رمل های بکر، چاله های هندوانه دیمی، کشت پسته و زعفران، چشمه آب شیرین، کاروانسرا و دریاچه نمک گوشه ای از ظرفیت های بی مانند گردشگری مرنجاب است.
وی پیش تر با اشاره به حضور 6.5 درصد ایرانیان در خارج، از افزایش 10 برابری تردد آنها به داخل کشور در پنج سال گذشته خبر داده بود.
شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اواخر سال 1383 در زیر مجموعه وزارت امور خارجه شکل گرفت و سپس به معاونت اجرایی رئیس جمهوری منتقل شد.
منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از کویرهای بکر و زیبای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
نزدیک به 2 هزار و 500 نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی به صورت هفتگی از جاذبه های دیدنی و گردشگری کویر مرنجاب از توابع آران و بیدگل دیدن می کنند.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 500 اثر تاریخی شناسایی شده و 132 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبتی در فهرست آثار ملی در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/23957/گردشگری-سدی-برای--مقابله-با-ایران-هراسی-است
بستن   چاپ