پیام سپاهان
تاثیر الگوهای خواب بر سلامتی در میان شهرنشینان اسیایی
شنبه 12 اسفند 1396 - 11:15:57
سپاهان نیوز - محققان سنگاپوری مشکلات مربوط به خواب را در ارتباط با سلامتی فرد مهم می دانند.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان و به نقل از ژورنال edicine، محققان به بررسی تنوع مدت زمان و الگوی خواب در میان شهرنشینان آسیایی پرداختند.
مدت زمان و الگوی خواب در بین افراد متغیر است و به فاکتورهای روانی، اقتصادی، شخصیتی و عمومی وابسته است. افرادی که مدت زمان خواب متفاوت از نرمال جامعه دارند در ریسک ابتلا به مشکلات متابولیک، قلبی-عروقی و ذهنی روانی هستند. مسایل مربوط به خواب در بررسی سلامت فردی اهمیت بالایی دارد.
در این مطالعات افرادی از دو منطقه جنوبی و شمال شرقی سنگاپور شرکت کردند. پرسشنامه ها شامل سوال درباره زمان، الگو و رفتار در زمان خواب بود. افراد با میزان خواب هفت ساعت یا بیشتر دارای خواب کافی در نظر گرفته شدند. از روش های کای اسکویر و فیشر برای بررسی ارتباط بین متغیرهای آماری مربوط به رفتار و زمان خواب استفاده شد. سپس، آنالیز رگرسیون به منظور شناسایی فاکتورهای کلیدی مرتبط با زمان خواب به کار گرفته شد.
350نفر در این مطالعه شرکت کردند که بیشتر چینی بودند. 48 درصد از افراد شرکت کننده در طول هفته به میزان کمتر از 7ساعت و در آخر هفته بالاتر از 7ساعت را به خواب اختصاص می دادند. بیشتر افرادی که ادعا می کردند هیچ مشکل مربوط به خواب ندارند، دارای خواب کافی بودند. آنهایی که زمانشان را به مراقبت از کودک، مطالعه، استفاده از کامپیوتر و لپ تاب اختصاص می دادند، یا از نوشیدنی های کافیین دار استفاده کرده یا سیگار می کشیدند، دارای خواب ناکافی بودند.
مطابق با نتایج این پژوهش، زمان خواب بر اساس نوع نژاد، وضعیت استخدامی، شخصیت افراد متغییر است. آگاهی از زمان و الگوی خواب به پزشکان اجازه می دهد تا با بیماران درباره داشتن خواب کافی گفتگوکنند که این امر پیش نیاز حل و فصل مشکلات مربوط به خواب است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/23960/تاثیر-الگوهای-خواب-بر-سلامتی-در-میان-شهرنشینان-اسیایی
بستن   چاپ