پیام سپاهان
مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان:
بسیاری از شغل های امروزی در آینده نخواهند بود
شنبه 12 اسفند 1396 - 18:49:14
سپاهان نیوز - مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان گفت: مشاغلی که در آینده وجود خواهد داشت با شغل های امروزی متفاوت است. شاید تصور آن سخت باشد که بسیاری از شغل های امروز در آینده حذف خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، بهمن زمانی امروز (شنبه) در گرامی داشت روز جهانی آینده پژوهی با اشاره به نسل هایی که در دانشگاه ها ظهور می‌کنند، اظهار کرد: یکی از مزایای دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم و فناوری های نوین و گروه آینده پژوهی است. اگرچه بیشتر گروه ها درخواست تبدیل به دانشکده شدن را دارند، اما هنوز 55 گروه دانشگاه اصفهان توانایی بدل شدن به دانشکده را ندارند.
وی با اشاره به تاسیس فدراسیون آینده پژوهی در 45 سال گذشته، تصریح کرد: با وجود اینکه این فدارسیون 45 سال پیش تاسیس شده است، اما اطلاعات زیادی در مورد این فدراسیون نداریم و این امر نشان دهنده عقب بودن کشور در این زمینه است و باید تلاش بیشتری درخصوص تخصص هایی که در آینده به آنها نیاز داریم داشته باشیم. 
مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان ادامه داد: مشاغلی که در آینده وجود خواهد داشت با شغل های امروزی متفاوت است. شاید تصور آن سخت باشد که بسیاری از شغل های امروز در آینده حذف خواهند شد. یکی از مشاغل مثلا دراون اپریتور (اپراتورهای پرنده های کوچک) بدون سرنشین مشاغلی هستند که امروز وجود دارند و در آینده به آنها نیاز خواهد شد. 
زمانی اضافه کرد: در آینده مشاغلی وجود دارد که قطعا امروز به فکر نمی رسد یا مشاغلی که اکنون وجود دارد به فکر افرادی که در گذشته وجود داشته اند نمی رسیده است. 
وی تاکید کرد: دانشگاه اصفهان یک دانشگاه جامع است بدین معنی که رشته های علوم انسانی ، علوم پایه و فنی و مهندسی در آن تدریس می شود. حسن بزرگ دانشگاه اصفهان این است که بسیاری از موارد علمی، صنعتی و تحقیقاتی به اجرا می رسد که برای این مهم همکاری همه رشته های تحصیلی و حتی رشته های بین رشته ای نیز درگیر می شوند. 
مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان ادامه داد: رشته های بین رشته ای در دانشگاه قطعا می تواند جایگاه خوبی داشته باشد. 13 دانشکده در دانشگاه اصفهان وجود دارد که در همه زمینه های تحقیقاتی فعال هستند و 650 عضو هیئت علمی در آنها فعال اند.
مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: هدف دفتر ارتباط با صنعت و جامعه برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت بوده و مسائلی که نیاز است در جامعه توسط پژوهشگران جامعه رفع شود را در دانشگاه برای خودمان حل کنیم. این فعالیتها به صرف دریافت مدرک و برای فارغ التحصیلان نیست. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/23988/بسیاری-از-شغل-های-امروزی-در-آینده-نخواهند-بود
بستن   چاپ