پیام سپاهان
عملکرد ضعیف اصفهان در بیس بال
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 11:32:14
سپاهان نیوز - مربی تیم‌های پایه بیس بال گفت: در اصفهان تیمی تحت عنوان تیم پایه وجود ندارد و اصلاً در مسابقات چند سالی است که شرکت نمی‌کند.
پژمان شوکت صدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه اصفهان، در خصوص استعداد یابی برای تیم‌های پایه بیس بال اظهار کرد: بیس بال مانند فوتبال یا والیبال همگانی نیست، متاسفانه خیلی از بچه‌ها با ورزش بیس بال آشنایی ندارند. به همین منظور ابتدا در مدارس بیس بال را به صورت نمایشی انجام می‌شود که بچه‌ها تا حدی با این ورزش آشنایی پیدا کنند ودر گام بعدی از علاقه مندان تست گرفته می‌شود، گام سوم تست و بازی در زمین چمن بیس بال است.
وی با اشاره با این که بیس بال ورزشی است که امکانات زیادی نیاز دارد، گفت: تجهیزات بیس بال باید هر ماه به روز شود، در کنار آن به وسایل کمک آموزشی در این ورزش نیاز داریم. اکنون فقط وسایل اولیه مانند دستکش و توپ آن هم به صورت محدود داریم.
مربی بیس بال پایه در خصوص جایگاه بیس بال ایران در آسیا تصریح کرد: با توجه به این که آسیا تیم‌های قدرتمندی چون ژاپن و پاکستان در بیس بال دارد تیم ملی ایران طی چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته است. در لیگ بیس بال ایران دوازده تیم حضور دارند که به خاطر نبود امکانت فقط سه یا چهار تیم هستند که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند. با این حال تیم ملی ایران مقام دومی وسومی هم در چند سال اخیردر مسابقاتی که در گروه خود و در مسابقات غرب آسیا به دست آورد.
شوکت صدری در ادامه در خصوص مشکلات تیم‌های پایه اظهار کرد: نداشتن زمین مناسب یکی از مشکلاتی است که تیم پایهٔ بیس بال دارد، همچنین آشنا نبودن مردم با این ورزش، برای جذب بازیکن فراخوان‌هایی انجام می‌دهیم که با استقبال زیادی روبه رو نمی‌شویم.
وی پاسخ یه این سؤال که در اصفهان وضیعت تیم پایه چگونه است، گفت: در اصفهان تیمی تحت عنوان تیم پایه وجود ندارد و اصلاً در مسابقات چند سالی است که شرکت نمی‌کند. شهرهایی چون بوشهر و خراسان وسمنان شهرهایی هستند که در آنجا از تیم‌های پایه آن‌ها حمایت می‌شود و نتایج خوبی هم گرفته‌اند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24010/عملکرد-ضعیف-اصفهان-در-بیس-بال
بستن   چاپ