پیام سپاهان
یک کار آفرین حوزه تکنولوژی:
کسب و کارِ دانش بنیان، لزوما موضوعیت ندارد
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 14:01:02
سپاهان نیوز - یک کارآفرین حوزه تکنولوژی گفت: یکی از پارامترهای پایداری در کسب و کار دانش بنیان، ایجاد رخداد و پیشرفت بزرگ است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه- اصفهان محمد حیدری در گرامیداشت روز جهانی آینده پژوهی در خصوص مسیر کسب و کار دانش بنیان پایدار، اظهار کرد: کسب و کار دانش بنیان لزوما موضوعیت ندارد و صرف دانش بنیان بودن و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و نوین در کسب و کار برتری ایجاد نمی کند.
وی افزود: تعریف از موفقیت می تواند 10درصد رسیدن به سود و 90 درصد قابل عرضه بودن سود در بازار جهانی باشد و آن را موفقیت در بازار داخلی و تعامل با اطرافیان معرفی نکنیم و حتما باید بازار را به صورت جهانی معرفی کنیم.
کارآفرین حوزه تکنولوژی افزود: ایده به تنهایی مهم نیست و تاثیری در کار ندارد، وقتی ایده اتفاق می افتد که به صورت حداقلی و سریع ارائه شود البته دلبستگی به ایده خطرناک است و گاهی نیاز به تغییرات دارد و بزرگترین مشکل ارائه ایده برای مردم و سرمایه گذار است.
وی افزود: در توسعه کسب و کار نمی توانیم سنتی عمل کنیم یعنی محصول توسعه دهیم و در بازار بفروشیم و از سود آن کسب و کار پایدار ایجاد کرد. البته برخی از کسب وکارها، فرصت طلب هستند و در مقطعی سود کلانی به دست آورده و زود افول می کنند.
کارآفرین حوزه تکنولوژی تصریح کرد: یکی از پارامترهای پایداری در کسب و کار دانش بنیان، ایجاد رخداد و پیشرفت بزرگ است و دوم، دید جهانی به آن است زیرا بسیاری از کسب و کار های دانش بنیان در کشور به صرفه نیست، همچنین از دیگر پارامترها، پایداری زمانی و محیطی است، یعنی تعریف نیاز مبرم و پایدار در جامعه و رقابت پذیری آن است.
حیدری ادامه داد: اقیانوس سرخ و آبی مطرح می شود. ورود به اقیانوس قرمز، بازاری است که فضای تجارت و حجم زیاد افرادی که با هم مجادله دارند سودی در این بازار اتفاق نمی افتد. اقیانوس آبی مکانی که رقابت و موقیت جدید باشد. ما می خواهیم سرمایه گذاری کنیم که اقیانوس آبی و بدون رقابت همراه با نیازهای جدید باشد. البته گاهی نیازی وجود ندارد و باید آن را ساخت.
وی افزود: به جای پژوهش و آینده نگاری به گزارش های از آینده پژوهی و آینده شناسی منتشر شده توجه کرد. همچنین بسیاری از فیلم ها و انمیشن ها. انتظارات ما را از آینده شکل می دهند مثلا iot یکی از تکنولوژی های روز خواهد بود و در iot محصول قابل ارایه است، ولی در "وی آر "(واقعیت مجازی) محصول قابل ارایه نیست.
کارآفرین حوزه تکنولوژی ادامه داد: هنوز در دنیا. مشاغلی گسترده ای که بتوانند از واقعیت مجازی کسب درآمد کنند وجود ندارد بلکه زیرساخت های آن در حال توسعه است و من نیز توانایی ورود به آن را ندارم و درکشور نیز حرکت به سمت چنین سرمایه گذاری را مشاهده نکردم.
حیدری افزود: در کسب و کار های مبتنی بر واقعیت مجازی ورود و خدمات را بر اصل واقعیت مجازی و خدمات ارایه دهنده قرار دهید. واقعیت مجازی فناوری پیشرفته و جدیدی است بنابراین در جذب سرمایه و فروش دچار مشکل می شویم و در این فناوری بحث mvpمطرح می شود و توضیح عملکرد آن برای سرمایه گذار سخت است و نیاز به توسعه زیرساخت و جذاب نشان داد فیلد کاری و جلب نظر وی است.
وی تاکید کرد: به چگونگی ایجاد ارزش افزوده در کسب و کار خود توجه کنید و در گودال ایده نیز نباید افتاد همچنین چگونگی مدل کسب و کار و حصول درآمد از هر فرآورده با چندین روش دارای اهمیت است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24027/کسب-و-کارِ-دانش-بنیان،-لزوما-موضوعیت-ندارد
بستن   چاپ