پیام سپاهان
20 درصد ماهیان زینتی کشور در کاشان تولید می شود
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 1:00:18 PM
ایرنا
سپاهان نیوز - کاشان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: 200 میلیون قطعه ماهی زینتی و تزئینی سالانه در کشور تولید می شود که نزدیک به 20 درصد متعلق به این شهرستان است.
مجید کافی زاده  بیان کرد: 38 میلیون قطعه ماهیان زینتی و تزئینی سالانه در شهرستان کاشان تولید می شود که 39.5 درصد از این ماهی ها گونه گلدفیش، 36.5 درصد ماهیان زنده زا و 24 درصد نیز سایر ماهی ها هستند.
وی افزود: درآمد سالانه حاصل از فروش ماهیان زینتی و تزئینی در کاشان 270 میلیارد ریال است و منطقه راوند بزرگترین مرکز تولید و پرورش ماهی های زینتی و تزئینی در این شهرستان می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان بیان کرد: پرورش ماهیان زینتی در چند سال گذشته با به کارگیری آخرین روش های علمی، فنی و مهندسی مرکزهای تحقیقاتی و شیلات رونق یافته به طوری که از تولید سالیانه 50 میلیون قطعه ماهی در استان اصفهان، 70 درصد در این شهرستان صورت می گیرد.
او اضافه کرد: عملیات اجرایی شهرک ماهی های زینتی در منطقه رواند کاشان با اختصاص 50 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 300 هکتار نیز سال گذشته در این راستا آغاز شد.
کافی زاده در ادامه از آمادگی برای توزیع 15 میلیون قطعه ماهی زینتی و تزئینی در آستانه عید نوروز در کاشان خبر داد و گفت: این مقدار ماهی توسط 549 نفر در یک هزار و 700 استخر پرورش ماهی تولید شده است.
وی ماهی ها را شامل سه دسته گلدفیش، زنده زا و سایر گونه ها عنوان کرد و گفت: بیشتر ماهی های پرورشی ویژه نوروز از گونه گلدفیش های معمولی، بلاک مر، کله شیری و تلسکوپی هستند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان بیان کرد: همچنین در کنار توزیع گلدفیش ها، ماهیان زنده زا از قبیل مولی، گوپی، پلاتی و سوآتر و همچنین سایر ماهی های تزئینی مانند آنجل، اسکار و سیچلاید نیز به فروش خواهد رسید.
به گفته او، بیشتر محصول تولیدی در بازارهای داخلی مصرف شده و بخشی از تولید نیز به صورت غیرمستقیم به کشورهای همسایه صادر می شود.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/24075/20-درصد-ماهیان-زینتی-کشور-در-کاشان-تولید-می-شود
بستن   چاپ