پیام سپاهان
رئیس هیات ورزش های بومی و محلی آران و بیدگل:
نخستین المپیاد بازی های بومی و محلی روستائیان برگزار می شود
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 12:46:33
سپاهان نیوز - آران و بیدگل - رئیس هیات ورزش های بومی و محلی آران و بیدگل از برگزاری نخستین دوره المپیاد فرهنگی - ورزشی و بازی های بومی و محلی شهرستان از 17 اسفند ماه جاری خبر داد.

مهدی رعایایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این دوره از المپیاد در هشت رشته ورزشی به مدت سه ماه در محل سالن شهدای ورزشکار شهرستان برگزار می شود.
وی با اشاره به حضور ورزشکاران 11 روستا و سه شهر تابعه شهرستان در این المپیاد ورزشی ابراز داشت: 420 ورزشکار روستایی و شهری در بخش های مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند.
رئیس هیات ورزش های بومی و محلی آران و بیدگل به کسب عنوان های مختلف استانی روستائیان آران و بیدگل در مسابقات مختلف هم اشاره کرد و گفت: لی لی، دویدن با گونی، دال پلان، هفت سنگ، طناب زنی، نشانه روی پا، دارت و تنیس روی میز از رشته هایی است که ورزشکاران در آن به رقابت خواهند پرداخت.
وی هدف از برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی را ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم به ویژه جوانان روستایی عنوان کرد.
رعایایی تاکید کرد: ورزش های سنتی و بازی های محلی هویت و گنجینه ای از باورهای فرهنگی اقوام ایرانی است که باید در برگزاری آنها کوشا بود.
وی افزود: شادابی، شور و نشاط، تقویت قوای روحی، همکاری و مشارکت جویی از هدف های برپایی جشنواره های سنتی و بومی است که در این شهرستان به آن توجه جدی شده است.
آران و بیدگل با 103 هزار نفر جمعیت، چهار شهر و 11 روستا در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24134/نخستین-المپیاد-بازی-های-بومی-و-محلی-روستائیان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ