پیام سپاهان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد:
برپایی بازارچه خیریه در چهلستون/طرح‌های اشتغالزایی ارائه می شود
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 14:02:19
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گفت: در روزهای برگزاری جشن نیکوکاری بازارچه‌های خیریه‌ای در میدان قدس و باغ موزه چهل‌ستون دایر است که شاهد ارائه توانمندی‌ افراد تحت حمایت خواهیم بود.

حمیدرضا شیران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، در ارتباط با برگزاری جشن نیکوکاری در استان اصفهان اظهار داشت: جشن نیکوکاری در استان اصفهان از امروز تا 18 اسفندماه در سه بخش برگزار می‌شود بدین ترتیب که این جشن امروز در مدارس، 17 اسفندماه در معابر و میدان‌ها و روز 18 اسفندماه در مصلای اصفهان برگزار می‌شود.
ارائه طرح‌های اشتغال کمیته امداد خمینی (ره)
وی افزود: همچنین در روزهای 17 و 18 بازارچه‌های خیریه‌ای در میدان قدس و باغ موزه چهل‌ستون از صبح تا عصر دایر است که شاهد ارائه توانمندی‌های افراد تحت حمایت خواهیم بود و تعدادی از طرح های اشتغال نیز در این دو بخش ارائه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امسال نیز در زمینه برگزاری جشن نیکوکاری همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشتیم و خلاقیت‌های خوبی در مدارس در راستای برگزاری این جشن انجام شده است، بیان داشت: نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش درست از سنین کودکی در میان افراد جامعه هستند چرا که امروزه سنین خیران بالا رفته است و لازم است برای عموم جامعه از جمله جوانان فرهنگسازی شود.
درآمد کمیته امداد از جشن نیکوکاری حدود 6 میلیارد تومان بوده است
وی با بیان اینکه سال گذشته میزان کمک‌های مردمی و خیران در جشن نیکوکاری به شش میلیارد و 100 میلیون تومان رسید، ابراز داشت: با توجه به اینکه عمده این پول در مدارس جمع‌آوری می‌شود با هماهنگی با آموزش و پرورش ما در صورت تمایل مدارس، این درآمد را دریافت نمی‌کنیم و برای دانش آموزان همان مدرسه استفاده می‌شود.
شیران تاکید کرد: بسیاری از دانش آموزان نیازمند شرایط لازم برای اینکه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار بگیرند را ندارند بدین معنا که خانواده دچار فقر اقتصادی است و به دلیل اینکه فردی جوان و قادر به کار سرپرست خانواده است، نمی تواند تحت حمایت ما باشند.
80 تا 90 درصد درآمد حاصل از جشن نیکوکاری در مدارس استفاده می‌شود
وی اضافه کرد: بدین ترتیب حدود 80 تا 90 درصد درآمد حاصل از جشن نیکوکاری در مدارس استفاده می‌شود و در صورتی که مدرسه اعلام عدم نیاز به این هزینه کند کمیته امداد این درآمد را دریافت و در جای خود برای نیازمندان استفاده می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: میزان کمک در جشن نیکوکاری به توانمندی و وسعت شهرستان‌ها بستگی دارد و بر این اساس شهرستان‌هایی مانند کاشان و نجف آباد از جمله فعال‌ترین شهرستان‌ها در بخش کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24227/برپایی-بازارچه-خیریه-در-چهلستون-طرح‌های-اشتغالزایی-ارائه-می-شود
بستن   چاپ