پیام سپاهان
شهردار اصفهان:
آلودگی رسانه به رفتارهای سیاسی مغرضانه جامعه را به انحراف می کشد
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 21:03:48
سپاهان نیوز - اصفهان - شهردار اصفهان گفت: آلودگی رسانه به رفتارهای سیاسی مغرضانه جامعه را به انحراف می کشد.

به گزارش خبرنگار مهر ، قدرت الله نوروزی شامگاه چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه هیئت مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با اشاره به اینکه کار رسانه و مطبوعات کار حساسی است و اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید در جامعه نقد وجود داشته باشد، اظهار داشت: اصحاب رسانه و همه اهل قلم کسانی هستند که می توانند نسبت به نظارت همگانی بر رفتار مسئولان و کنترل اقدامات آنها عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران البته با نقد عالمانه و پرهیز از تخریب می توانند کاری کنند که بیشترین نفع نصیب مردم شود، تصریح کرد: از همین رو خانه مطبوعات خانه ای متعلق به همه اصحاب رسانه است که باید محل امن و آسایش برای همه کسانی باشد که می خواهند در عرصه مطبوعات فعالیت کنند.
شهردار اصفهان افزود: امیدوارم خانه مطبوعات با مدیریت جدید به عنوان مامنی بتواند با رشد و ارتقا مطبوعات در اصفهان سطح آگاهی عمومی را افزایش دهد زیرا در سایه شفافیت دیگر نیازی به مبارزه با فساد نیست چراکه با نقد جلوی بسیاری از فسادها گرفته می شود.
تخریب از سوی رسانه می تواند خادم را خائن معرفی کند
وی گفت: اگر ما مسئولان بدانیم رفتارمان کنترل می شود دیگر از بسیاری از مسائل پرهیز می کنیم و در اقدامات محتاطانه عمل می کنیم و در چارچوب قرار می گیریم.
نوروزی با بیان اینکه در این شرایط خیر مردم و جامعه هدف ما می شود، ادامه داد: البته شما خبرنگاران باید به عنوان کسانی که بیشتر از همه می توانید در اصلاح جامعه نقش داشته باشید، مراقب تخریب هم باشید زیرا تخریب می تواند خادم را خائن معرفی کند و مانع رشد جامعه شود و انسان های بزدل را از اقدام و عمل فراری دهد.
وی تصریح کرد: خبرنگاران بهتر است، تشویق را هم به عنوان یکی از رفتارهای خود در کار جای دهند زیرا اگر شما آلوده به رفتارهای سیاسی با اهداف مغرضانه شوید جامعه به انحراف کشیده می شود.
فضای مجازی مطبوعات را به محاق برده است
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه خبرنگاران با نقدهای درست در شادابی مردم و آبادانی شهر سهیم خواهند بود، ابراز داشت: وجود فضاهای مجازی بیشتر از همه مطبوعات را به محاق برده است.
وی با بیان اینکه عدم پاسخگویی در فضای مجازی احساس مسئولیت ها را از بین می برد، گفت: اگر نقش شما کمرنگ شده باید آسیب شناسی کنید که چرا فضاهای مجازی بیشترین اطلاعات را انتقال می دهند.
خانه مطبوعات، خانه ای امن برای همه اصحاب رسانه باشد
نوروزی با تاکید بر اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی و شناسنامه دار است، افزود: همواره این خبرنگاران و مطبوعات رسمی بوده اند که به خاطر برخی حرفاهایی که زده اند، به تعطیلی هم کشیده شده اند.
وی در پایان با بیان اینکه امیدوارم در این دوره و با انسجامی که بین هیئت مدیره وجود دارد شاهد یک خانه تحت عنوان خانه مطبوعات باشیم، گفت: امیدواریم، در این دوره با امکاناتی که ایجاد شده خانه امنی برای همه اصحاب رسانه ایجاد شود و در راستای شفاف سازی به بیان مطالبی بپردازید که تضمین کننده منافع عمومی باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24246/آلودگی-رسانه-به-رفتارهای-سیاسی-مغرضانه-جامعه-را-به-انحراف-می-کشد
بستن   چاپ