پیام سپاهان
وزیر بهداشت تایلند مطرح کرد:
اشتراک‌گذاری تجارب حوزه سلامت و پزشکی میان ایران و تایلند
پنجشنبه 17 اسفند 1396 - 13:45:47
سپاهان نیوز - اصفهان - وزیر بهداشت تایلند گفت: اعتقاد ما این است که ایران و تایلند می توانند تجارب و یافته های خوب خود را حوزه سلامت و پزشکی به اشتراک بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر ، پیاسا کول ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت محکم کار و مرکز جامع خدمات سلامت نواب صفوی در استان اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدید از این مرکز بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و متوجه این نکته شدم که وزارت بهداشت ایران برنامه‌های مختلف و ارزنده‌ای در حوزه سلامت را اجرایی کرده است.
وی با بیان اینکه این مرکز الگویی برای کشو تایلند می‌تواند قرار گیرد، افزود: لازم است این نمونه را در کشور خودمان بومی‌سازی کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.
وزیر بهداشت تایلند با تاکید بر اشتراک گذاری تجارب حوزه سلامت و پزشکی میان ایران و تایلند ابراز داشت: پژوهش‌های خوبی در ارتباط با بیماری ایذر و ویروس اچ.آی. وی در ایران و تایلند انجام شده است.
وی اضافه کرد: ما تجاربی در حوزه کنترل اچ.آی.وی به ویژه در انتقال از مادر به جنین داریم و قادر به پیشگیری از این مسئله به شکل کامل هستیم همانگونه که دراصفهان نیز انتقال ویروس اچ.آی.وی از مادر به نوزاد امری کنترل شده است و می‌تواند الگوی خوبی برای ارائه در دیگر کشورها باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24275/اشتراک‌گذاری-تجارب-حوزه-سلامت-و-پزشکی-میان-ایران-و-تایلند
بستن   چاپ