پیام سپاهان
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری: در اقتصاد هم باید بسیج اقتصادی ایجاد شود
شنبه 19 اسفند 1396 - 17:33:44
سپاهان نیوز - دکتر سید ابوالفضل رضوی: در اقتصاد هم باید بسیج اقتصادی ایجاد شود زیرا زمینه فعالیتهای مردم در اقتصاد باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان ؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز در جلسه توسعه و اشتغال روستایی استان ضمن تقدیر از حضور موفق استان اصفهان در نمایشگاه ملی روستائیان و عشایر کشور، اظهارداشت: اصفهان را نصف جهان نام نهاده اند و اگر این شعار عملی نشود ظلم به نیاکان است و باید این پیشینه تاریخی و پیشتازی را حفظ نماییم.
رضوی افزود: پیشتازی اصفهان در هنر، فرهنگ، صنعت و صرفه جویی همیشه زبانزد بوده است و اینکه مردم اصفهان می دانند کی و کجا هزینه نمایند به اشتباه تعبیر می شود.
وی مشکلات کشور را بیکاری و عدم اجازه ی ورود اثرگذار مردم در اقتصاد عنوان کرد و اظهارداشت: اگر مردم در اقتصاد ورود اثرگذار و تعیین کننده نداشته باشند مشکل اشتغال و اقتصاد باقی خواهد ماند.
سید ابوالفضل رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر حضور مردم و به ویژه مستضعفین در فعالیت های اقتصادی تاکید داشتند، تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دخالت مردم در اقتصاد این امر هنوز محقق نشده است .
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یکی از اصلی ترین دلایل توسعه کشورهای توسعه یافته را دخالت و مشارکت مردم در اقتصاد برشمرد و افزود: مردم ایران لیاقت همراهی با فرزند مکتب امامان شیعه را داشتند و حاصل مشارکت مردم در پیروی از ایده های فرزند آن امامان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود و مردم به صورت بسیج در این خصوص همراهی کردند.
وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد هم باید بسیج اقتصادی ایجاد شود، افزود: زمینه ی فعالیت های مردم در اقتصاد باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.
سید ابوالفضل رضوی تصریح کرد: در برنامه ی ششم توسعه باید 384 هزار شغل ایجاد شود و به طور متوسط در بخش روستایی و عشایری استان اصفهان باید 15 هزار شغل ایجاد شود.
وی با بیان اینکه بیکاری زایش خواهد کرد، افزود: باید حتما به سمت ایجاد اشتغال پایدار در زمینه های گردشگری، صنایع دستی؛ استارت آپ ها و فعالیت های دانش بنیان پیش رویم چرا که تا چند سال آینده میلیونها شغل از دنیا حذف خواهد شد و در این راستا کشورهایی با بحران بیکاری روبرو نخواهند شد که به سراغ اینگونه اشتغال ها بروند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: فرمانداران و بخشداران باید طرح هایی که دارای ارزش افزوده و بازار مصرف است را مصوب نمایند و در تسهیلاتی که برای اشتغال در اختیار روستائیان قرار می گیرد زایش پول و توسعه ی اقتصاد مدنظر قرار گیرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24348/معاون-توسعه-روستایی-و-مناطق-محروم-نهاد-ریاست-جمهوری--در-اقتصاد-هم-باید-بسیج-اقتصادی-ایجاد-شود
بستن   چاپ