پیام سپاهان
سالک: 100 میلیون متر مکعب آب، مشکل کشاورزان را حل می کند
شنبه 19 اسفند 1396 - 23:23:33
سپاهان نیوز - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان حقابه خود را می خواهند. مردم اصفهان بیشترین شهید و بیشترین میزان زکات را می دادند، اما امروز این کشاورزان در وضعیتی قرار گرفته اند که زکات بگیرشده اند.
 به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک عصر امروز(شنبه) در نشست خبری با بیان اینکه در کشور 90 درصد توزیع آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، اظهار کرد: در بسیاری از استانها از جمله اصفهان موضوع رسیدگی به کشاورزی مسئله نخست آنها است.
 وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در زمان خشکسالی نیز در رتبه دوم کشاورزی کشور با صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس راهی جز سازگاری با 10 سال خشکسالی را ندارد، افزود: بدون شک جنگ آینده جهان، بر سر آب و تغذیه است. حوزه‌ای که دشمنان روی آن دست گذاشتند نیز محیط زیست بود که با پذیرفتن خشک‌سالی، این گونه توجیه شد که باید به جای کشاورزی، آن را وارد کنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: خط قرمز کم آبی، 180 الی 150 میلیون متر مکعب است، اما در حال خاضر 130 میلیون متر مکعب پشت سد وجود دارد و این در حالی است که تنها با جاری شدن 100 میلیون متر مکعب آب، مشکل کشاورزان اصفهان حل می شود.
سالک ادامه داد: کشاورزان حق‌آبه خود را می خواهند، مردم اصفهان بیشترین شهید و بیشترین میزان زکات را می دادند، اما امروز این کشاورزان در چنان وضعیتی قرار گرفته اند که زکات بگیرشده اند.
وی خاطرنشان کرد: زلزله کرمانشاه موجب شد مسئولان برای حل مشکلات بسیج شوند، اما امروز زلزله و خشکسالی میان مردم شرق اصفهان بیداد می کند، همان طور که به مردم کرمانشاه کمک شد باید به کشاورزان اصفهان نیز کمک شود، آیا باید حتما "خونی از دماغی ریخته شود" تا کاری شود؟ چرا پیشگیری صورت نمی گیرد!؟
نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: 14 استان در کشور دچار کم آبی هستند و باید در این خصوص تدبیر اساسی اندیشیده شود. همچنین ساماندهی رودخانه از سرچشمه تا تالاب هم موضوع مهمی برای حیات اصفهان است که برای آن بودجه ای در نظر گرفته شده و هدف از این ساماندهی، جلوگیری از پرت آب، برداشت های بی رویه و استفاده بهینه از کف روخانه زاینده رود است.
سالک خاطرنشان کرد: اگر آب نیست برای یزد هم نباشد، این درحالی است که در کارتن‌های خیار یزد نوشته می شود تولیدی در یزد با آب کوهرنگ! به یزد اعلام کرده ایم که این آبی که از اصفهان می‌رود تنها برای شرب آن ها است و نباید آن را در صنعت یا کشاورزی مصرف کنند.
وی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون گذاری، نظارت و ارتباط منطقی با مردم است گفت: اما نظارت چند آفت دارد، نخستین آفت عدم دقت کارشناسی در مسائل نظارتی و دومین آفت لابی کاری است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس به موانع کسب و کار اشاره کرد و گفت: بخش نامه های متعدد از وزارت خانه ها، مالیات در زمان رکود بازار و عدم مدارا در این خصوص، مشکلات بیمه ها و بانک و... از جمله این موانع است.
1445953973591_telisna3.jpgکد خبرنگار: 13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24359/سالک---100-میلیون-متر-مکعب-آب،-مشکل-کشاورزان-را-حل-می-کند
بستن   چاپ