پیام سپاهان
تیمورتاش: ورود یوگاتراپی در پزشکی
یکشنبه 20 اسفند 1396 - 10:40:19 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - رییس هیئت ورزش‌های همگانی کشور گفت: توافقاتی با پزشکانی که با ورزش یوگا آشنایی داشته‌اند صورت گرفته است تا در زمینه مسائل یوگاتراپی نیز ورود پیدا کنیم. یوگاتراپی می‌تواند در مسائلی چون استرس‌ها و همچنین در برخی مسائل پزشکی توسط پزشکان ورود پیدا کند.
  حسن تیمورتاش  اظهار کرد: یوگا ورزشی همچون سایر ورزش‌ها است، اما به دلیل تمرکزی که بر انجام حرکات صورت می‌گیرد، ورزشی استثنایی به شمار می‌آید که نتیجه مطلوبی می‌توان از آن دریافت کرد.
وی با بیان اینکه یوگا حرکت‌های ورزشی است که انسان را با خود آشنا می‌کند، افزود: ورزش یوگا ورزشی علمی است که به انسان قدرت تعادل می‌دهد و همچنین باعث می‌شود از حضور ذهنی بسیار بالایی در سایر ورزش‌ها استفاده کنیم. در اصل هیچ فرقی با سایر ورزشها ندارد.
رییس انجمن یوگا کشور تصریح کرد: تاکانون چندین ورزشکار یوگا در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت کرده‌اند. در هفته گذشته نیز مسابقاتی در سطح کشور برگزار شده است و در راستای این مسابقات در سال آینده اردوهایی را برای مسابقات آسیایی و مسابقات جهانی خواهیم داشت.
تیمورتاش ادامه داد: ورزش یوگا همچون سایر ورزش‌ها باید از استاندارد جهانی برخوردار باشد. به خصوص اینکه این ورزش می‌تواند در برخی بازی‌های قهرمانی ایران به ورزشکاران کمک بسیار کند زیرا می‌تواند قدرت تعادل و آمادگی ذهنی ورزشکاران را در صحنه‌های آسیایی و بین المللی بالا ببرد.
وی افزود: به عنوان رییس انجمن یوگای ایران به دنبال این هستیم که این ورزش را در بحث‌های المپیک وارد کنیم و یک مربی شناخته شده به همراه تیم پزشکی که به همراه ورزشکاران می‌رود، در کنار تیم روانشناسی قرار گیرد تا بتوانند ورزشکاران را به روز، متعادل و مقاوم نگه دارند و از استرس‌های ناشی از مسابقات بکاهند. نیروهای بالقوه قوی در اصفهان حضور دارند و اصفهان از نظر مسائل علمی و جسمی در کشور پیشرفته است.
رییس انجمن یوگا کشور گفت: توافقاتی با پزشکانی که با ورزش یوگا آشنایی داشته‌اند، صورت گرفته است تا در زمینه مسائل یوگاتراپی نیز ورود پیدا کنیم. یوگاتراپی می‌تواند در مسائلی چون استرس‌ها و همچنین در برخی مسائل پزشکی توسط پزشکان ورود پیدا کند.
تیمورتاش با تاکید بر اینکه همه دست به دست هم به دنبال آن هستیم تا ورزش یوگا کشور را زنده کنیم، اظهار کرد: اصفهان در مسابقات یوگای کشوری دارای مقام سوم شده است و به اصفهان بسیار امیدوار هستیم در سال 1397 مقامات بسیار بالاتری به دست آورند.
 



http://www.sepahannews.ir/fa/News/24363/تیمورتاش--ورود-یوگاتراپی-در-پزشکی
بستن   چاپ