پیام سپاهان
کتابخوانی در تیران و کرون افزایش یافت
يکشنبه 20 اسفند 1396 - 17:24:37
سپاهان نیوز - اصفهان - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: تاسیس و راه اندازی کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان باعث افزایش علاقه ساکنان این خطه به کتابخوانی شده است.
" علی معینی " روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعضای کتابخانه های مساجد این شهرستان از 500 نفر در سال گذشته به 700 نفر در سال جاری افزایش یافته است که با افزایش منابع کتابخوانی و تعداد کتابخانه های مساجد تیران و کرون این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.
وی افزود: از سال 88 تاکنون بیش از 20 کتابخانه در مساجد این شهرستان تاسیس شده است که بیشتر آنها در روستاها می باشد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون اضافه کرد: این کتابخانه ها علاوه بر اینکه به علاقه مندان، کتاب امانت می دهند موجب توسعه فضای مطالعه در مناطق مختلف تیران و کرون شده اند.
وی افزود: حدود 100 هزار کتاب در کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان در موضوعات مختلف وجود دارد و در هر محله زمینه دسترسی مردم به این کتاب ها فراهم است.
معینی اضافه کرد: بخش کودک در کتابخانه های مساجد این شهرستان نیز فعال شده و در این پیوند طی یک ماهه گذشته حدود هزار جلد کتاب مربوط به حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه های مساجد تیران و کرون توزیع شده است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون بابیان اینکه بیش از 50 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان فعال است، گفت: یک هزار جوان و نوجوان با عضویت در کانون های فرهنگی هنری مساجد تیران و کرون از کلاس های آموزشی، برنامه های فرهنگی و هنری، فعالیت های ورزشی و کتابخانه های این کانون ها استفاده می کنند که در افزایش مهارت زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.
وی ادامه داد: بیش از 70 درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد تیران و کرون به عنوان تنها مراکز فرهنگی در روستاها در زمینه های فرهنگی، هنری و ورزشی به ساکنان روستاها به ویژه جوانان و نوجوانان خدمات ارائه می کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون، کاهش طلاق و جلوگیری از مصرف مواد مخدر را از اولویت های این شهرستان برای مقابله با آسیب های اجتماعی اعلام کرد و افزود: اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب طرح های مختلف از جمله "طرح پیک امید و زندگی " توسط کانون های فرهنگی و هنری اجرا می شود.
معینی با اشاره به توانایی اعضای کانون های مساجد تیران و کرون گفت: ایده پردازی و راه اندازی سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون های مساجد کشور و سامانه گزارشات آنلاین کانون های مساجد استان اصفهان و همچنین تهیه نرم افزار جشنواره قرآنی مدهامتان توسط اعضای کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان انجام شده است.
استان اصفهان دارای 1800 کانون فرهنگی و هنری مساجد می باشد که 54 باب آن در شهرستان تیران و کرون راه اندازی شده است.
10 تا 20 اسفند به عنوان دهه نکوداشت کانون های فرهنگی و هنری مساجد نامگذاری شده است.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24410/کتابخوانی-در-تیران-و-کرون-افزایش-یافت
بستن   چاپ