پیام سپاهان
استاندار اصفهان: رفاه و اشتغال روستاییان یک اولویت برای حاکمیت است / بانکها برای حمایت ازطرح های اشتغالزایی روستایی بایستی همراهی کامل داشته باشند
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 10:08:16 AM
استانداری
سپاهان نیوز - دکتر مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید با ایجاد اشتغال در روستاها، از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود تاکید کرد: متاسفانه بانک ها همراهی لازم را در ارائه تسهیلات اشتغالزایی نداشته اند و در صورت استمرار این عدم همکاری ، روش دیگری بکار گرفته خواهد شد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه توسعه و اشتغال روستایی استان که با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، معاون عمرانی استانداری ، فرمانداران و بخشداران استان و سایر اعضا برگزار گردید، اظهارداشت: رفاه واشتغال روستاییان یک اولویت برای بخش های حاکمیتی و مسئولین بشمار می رود.
وی جمعیت روستائیان استان را 610 هزارنفر برشمرد و اظهارداشت: با توجه به خشکسالی های اخیر جمعیت روستایی در استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری کمتر است و این مطلوب نمی باشد.
وی با بیان اینکه در دو دهه ی گذشته باید به این موضوع توجه جدی می شد، اظهارداشت: اگر امروز به اشتغال روستایی توجه نشود و و سیل مهاجرت روستائیان ادامه یابد تاریخ ما را محکوم خواهد کرد و وظیفه ی شرعی، قانونی، اجتماعی و انسانی ماست که حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان بکار گیریم .
محسن مهرعلیزاده با اشاره به اینکه تسهیلات اختصاص یافته باید در جهت اشتغال پایدارمصرف شود، افزود: توسعه مناطق محروم و روستایی ، وابسته به تولید شغل پایدار است و اشتغال پایدار در تایید طرح های اشتغال در مناطق روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی سهم استان اصفهان از محل این تسهیلات برای طرح های اشتغال زایی روستایی و مناطق محروم را 364میلیارد تومان بیان کرد و افزود: نباید با بی دقتی و در کنار آن حوصله ی زیاد نسبت به تایید این تسهیلات اقدام شود چرا که دولت این تسهیلات را برای معیشت روستائیان و تولید پایدار در روستاها در نظر گرفته است.
مهرعلیزاده با اشاره به خشکسالی و بحران اقتصاد کشاورزان گفت: دراین طرح ها به دنبال صنایع تبدیلی، گردشگری و کشت گلخانه ای باشیم که کمترین اتکا را به آب دارند.
استاندار با انتقاد از عملکرد بانکها برای حمایت ازطرح های اشتغالزایی اظهارداشت: دولت با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب ، پولی از صندوق توسعه ملی در اختیار بانکها قرار داد و بانکها نباید در این راه کارشکنی کنند.
وی با بین اینکه در صورت استمرار این عدم همکاری روش دیگری بکار گرفته خواهد شد، افزود: پول مردم امانتی است که در اختیار بانک ها قرار گرفته است و نباید در خصوص وثایق و دیگر موارد سختگیری های بیش از اندازه صورت گیرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مشکلات کم‌آبی، اظهارداشت: دولت از 6تا16اسفند یک مصوبه برای احیا کشاورزی و مدیریت مصرف آب تصویب کرد که طبق این مصوبه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تشکیل شده و ابعاد مختلف بحران کم آبی را مدیریت می کند که این امر در تسریع در تصویب و اجرای برنامه ها موثر خواهد بود.
مهرعلیزاده افزود: در اولین نشست این کارگروه در13اسفند طرح جامع استان اصفهان تصویب و به هیات وزیران ارائه و اعلام شد و صنایعی که از آب زیاد در استان بهره می برند به کمک احیای کشاورزی آمده و درطرح های مختلف برای ایجاد شغل جدید کمک می کنند.
وی با بیان اینکه طبق این مصوبه مبالغی که برای احیای بخش کشاورزی و طرح هایی از قبیل تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال جدید روستایی و ... مورد نیاز است از خود استان تامین خواهد شد، افزود: این پول برای کمک کشاورزی و رونق زندگی کشاورزان و تولید اشتغال پایدار هزینه می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24428/استاندار-اصفهان---رفاه-و-اشتغال-روستاییان-یک-اولویت-برای-حاکمیت-است---بانکها-برای-حمایت-ازطرح-های-اشتغالزایی-روستایی-بایستی-همراهی-کامل-داشته-باشند
بستن   چاپ