پیام سپاهان
دکتر محسن مهرعلیزاده در مجمع سلامت استان مطرح کرد: کار کردن و اندیشیدن برای سلامت و اقدام برای استقرار سلامت در جامعه شجاعانه ترین و آگاهانه ترین تصمیم سیاسی است
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 16:19:34
سپاهان نیوز - رئیس مجمع سلامت استان اظهارداشت: مسأله سلامت به عنوان سبک زندگی است و کار کردن و اندیشیدن برای سلامت و اقدام برای استقرار سلامت در جامعه شجاعانه ترین و آگاهانه ترین تصمیم سیاسی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در اولین همایش مجمع سلامت استان اظهارداشت: امروز یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی جامعه بشری، سلامت و توسعه آن است و در این راستا سلامت به عنوان سبک زندگی و اتخاذ شیوه های زندگی به نحوی که جامعه ی سالمی را در ابعاد مختلف بویژه ابعاد جسمی داشته باشیم، بسیار مهم است.
رئیس مجمع سلامت استان با بیان اینکه کار کردن و اندیشیدن برای سلامت و اقدام برای استقرار سلامت در جامعه شجاعانه ترین و آگاهانه ترین تصمیم سیاسی است، افزود: اگر مسؤولی نتواند تشخیصی بین آن‌چه امروز به آن مبتلا هستیم و آن‌چه در آینده به آن مبتلا می‌شویم، قائل شود، آن تصمیم شجاعانه را نیز نمی‌تواند اتخاذ کند.
استانداراصفهان با بیان این که آرامش اجتماعی و داشتن محیطی سالم و ایمن در زندگی انسان بسیار مهم است و باید الزامات آن را فراهم کرد،خاطرنشان کرد: آب، هوا، خاک و محیط‌ زیست سالم از جمله مهم‌ترین الزامات برای به دست آوردن سلامتی و زندگی سالم است و اگر این الزامات را از دست داده باشیم چگونه باید به دنبال سلامت جامعه باشیم؟
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه اعتقاد دارم آب و محیط‌ زیست کشور ما هنوز از بین نرفته است، تصریح کرد: در دنیا و کشورهای توسعه یافته با تدبیر لازم سازگاری با محیط زیست و طبیعت را بکار گرفته اند و توانسته‌اند خود را با شرایط وفق دهند و زندگی آباد ایجاد کرده اند.
محسن مهرعلیزاده افزود: اگر در چند دهه ی گذشته که به مرور ورودی زاینده رود نزدیک به یک سوم شده است با تدبیر و توجه و دقت کامل برنامه ریزی کرده بودیم امروز مشکل خشکی زاینده رود ایجاد نشده بود.
وی افزود: موظفیم برای استان در جایگاه اصفهان بودن خود و براساس آنچه دارد برنامه ریزی نماییم.
استانداراصفهان اظهار داشت: با توجه به تجربیات گذشته ایجاد سد و تونل سوم کوهرنگ نمی تواند کم آبی استان را به طور کامل جبران کند و این شیوه ها راهکار اساسی نیست و باید با عقل و تدبیر و با توجه به روند خشکسالی موجود برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.
مهرعلیزاده عنوان داشت: با توجه به اینکه کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه امروز هزاران میلیارد تومان سودآوری دارند و در طرح‌های مختلف می‌توانند شرکت کنند، بنابراین مشکل مالی و پولی در این خصوص نداریم چراکه پول در صنعتی است که آب مصرف می‌کند.
رئیس مجمع سلامت استان به تصویب تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی اشاره کرد و افزود: با حمایت و استقبال شخص رئیس جمهور این کارگروه در کمتر از 10 روز در دولت به تصویب رسید و در اولین جلسه این کارگروه 12طرح اصفهان در راستای استفاده بهینه از منابع آبی با تکیه به درآمدهای استانی مطرح و به تصویب رسید.
وی افزود: در این طرح با کمک صنعت و با تبدیل کشت سنتی به کشت های گلخانه ای و تغییر الگوی کشت می توان با یک هفتم آبی که امروز در کشاورزی سنتی استفاده می شود همان کشت را انجام داد.
استانداراصفهان تصریح کرد: بر همین اساس صنعت جزئی از درآمد خود را برای احیای کشاورزی و نجات آب و کشاورزی اختصاص خواهد یافت و با اجرای طرح های استفاده بهینه از منابع آبی در کلان و استفاده از پساب، عرضه و تقاضای آب مدیریت خواهد شد.
تلاش می کنیم اصفهان زیبا و بین المللی را جذاب تر کنیم
استانداراصفهان اظهار امیدواری نمود که با اجرای این طرح و با همین آب حداقلی، آب زاینده رود جاری گردد و اصفهان زیبا و بین المللی جذاب تر گردد و با توسعه ی فرودگاه و اتصال اصفهان به همه ی دنیا با پروازهای مستقیم و اجرای طرح های زیست محیطی و آبی اصفهان را زنده نگه داریم و اصفهان را به عنوان یک منطقه ی نمونه و تاریخی و توریستی در دنیا حفظ نماییم.
رئیس مجمع سلامت استان در پایان تاکید کرد: باید دستگاه های ذیربط شیوه ی زندگی سالم را از نظر فرهنگی به مردم بیاموزند و سالم زندگی کردن را با بیمار نبودن اشتباه نگیرند و شرایط زندگی سالم را به مردم هدیه دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24456/دکتر-محسن-مهرعلیزاده-در-مجمع-سلامت-استان-مطرح-کرد--کار-کردن-و-اندیشیدن-برای-سلامت-و-اقدام-برای-استقرار-سلامت-در-جامعه-شجاعانه-ترین-و-آگاهانه-ترین--تصمیم-سیاسی-است
بستن   چاپ