پیام سپاهان
سهل آبادی:
روزی نیست که صدای خاموش شدن کارخانه ای شنیده نشود
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 10:49:06
سپاهان نیوز - رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه روزی نیست که صدای خاموش شدن کارخانه ای را نشنوم، گفت: آب که وجود ندارد، لااقل مشکل کشاورزان از نظر معیشتی حل شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا -منطقه اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در گردهمایی سالانه فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، به 22 اسفند ماه به عنوان روز شهدا اشاره کرد و گفت: استان اصفهان بیشترین شهید و جانباز و کمترین اسیر را تقدیم انقلاب و کشور کرده است، بنابراین جوانان نباید علم، فکر و نوآوری خود را به پول در خارج از کشور بفروشند، اما از طرفی اگر در کشور از او حمایت نشود و ناامید خواهند شد.
سهل آبادی با تاکید بر اینکه مسایل تولید را باید به مسئولان ملی بیشتر متذکر شویم، اظهار کرد: در شورای ملی اشتغال که به ریاست رییس جمهور تشکیل شد مطالبی و مسائلی مطرح شد که مورد تایید قرار گرفت و از سوی وزیر تعاون به کل کشور ابلاغ شد.
وی به همکاری تمام تشکل ها با اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: با توجه به کمک های فکری این تشکل ها موضوعات مناسبی را مطرح کردیم و در این راستا رییس جمهور دستور داد واحدهای تولیدی و توزیعی از روابط استاد- شاگردی استفاده کنند و با تفاهم نسبت به یکدیگر وارد عمل شوند و احتمالا اشتغال بزرگی را به وجود خواهند آورد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه زمانی دم از تولید می زنیم که میلیاردها دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود، گفت: میلیون ها دلار بابت واردات رسمی پتو هزینه می شود، در حالی که واحدهای تولیدی نساجی در رکود به سر می برد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان به فشار بانک ها بر تولیدکنندگان و صنعتگران اشاره کرد و گفت: انتظار داریم از مسئولان که دیون صنایع کوچک را به همان اندازه که از دولت طلب دارند، برای مدتی فریز کنند؛ چرا که اگر بیش از این از پس مطالبات بر نیایند، سال آینده بیش از درد امسال برایتان گزارش خواهم داد.
 سهل آبادی به مشکلات در تامین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: نمی شود کارخانه ای بدهکار باشد و تامین اجتماعی تا آنجا جلو رود تا برند آن کارخانه را متوقف کند. چنان قدرتی بر حسب قوانین وجود دارد که نیاز به اقدامات اجرایی نیست تا جایی که آنها می توانند دفترچه بیمه کارگران را تمدید نکند.
وی با بیان اینکه کارگران کشور و استان با چندین ماه حقوق معوق هم چنان در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: نرخ بهره و سپرده باز هم به جای نخست خود برگشته است. نرخ ارز در طول چند ساعت به حدی تغییر می کند که تمام برنامه ریزی ها را بر هم می زند. باید توجه داشت که وقتی بازار ارز دچار تلاطم شد، تمام فشار بر تولید وارد می شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده درآمد زیاد و آسانی را برای دولت داشته است و سهل الوصول ترین اقدامی است که این پول را از تولید وصول می کند، اما آیا حق این است؟
وی اظهار کرد: مردم اصفهان تسلیم و اسیر نمی شویم و معتقدیم انقلاب از ماست و با هر طریقی از خون شهدا و رهبر انقلاب حمایت می کنیم و به تولید ادامه می دهیم.
سهل آبادی با بیان اینکه اصفهان کمترین کاهش کارگر را در کشور داشته و نرخ بیکاری در کشور بسیار پایین است، گفت: مسئولان باید حق استان اصفهان را از تهران پیگیری کنند.
وی با تاکید بر اینکه آب وجود ندارد، لااقل مشکل کشاورزان را از نظر معیشتی حل کنید، اظهار کرد: مصرف عمده آب در استان اصفهان در بخش شرب است که با صرفه جویی می توان کاهش مصرف را رقم زد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مشکلات تونل سوم کوهرنگ، امروز تا حدودی حل شده اما نجات زاینده رود در طرح هایی است که بخشی از آن را اتاق بازرگانی اصفهان ارایه داده و باید توجه داشت که برای نجات گل سر سبد کشور باید نسبت به موضوع آب اقداماتی انجام شود.
1445953973591_telisna3.jpg
کد خبرنگار: 13017
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/24502/روزی-نیست-که-صدای-خاموش-شدن-کارخانه-ای-شنیده-نشود
بستن   چاپ